- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 16 juni 2011

Rygg & spinning

Idag så blev det den vanliga morgonrundan och jag kände mig faktiskt bättre i benhinnan. :) Jag hoppas verkligen att detta betyder att det är på väg bort.. Värsta omgången någonsin, tror jag haft problem i över en månad i sträck nu.. :(

Nu är jag nyss hemkommen från gymet, idag blev det ryggen som fick stryk. Passet gick helt ok, övningarna jag körde var:

Rygg
Latsdrag 4 set
Marklyft 6 set
Stångrodd med omvänt grepp 6 set
Sittande rodd med smalt grepp 4 set
Latshiss med hammargrepp 4 set

Marklyft


Efter styrkan så blev det 30 min på spinningcykeln i högt tempo. Komponerade mitt egan intensivpass efter låtarna som kom på mp3n som vanligt. Kul de där får då blir aldrig passen likadana. :)

Funderar på att städa i eftermiddag istället för imorn bittti för jag har så mycket annat som måste hinnas med imorgon.. Jag ska köra morgoncardio, träna axlar och triceps (det hinns ju inte med i helgen som det ser ut nu..) och sedan vara halv elva hos min arbetsgivare för att skriva kontrakt på min nya lön. Eventuellt kanske jag hinner börja tvätta innan lunch också men annars så får det bli på eftermiddagen.. Detta betyder en tidig morgon som det är och jag är mindre sugen på att gå upp fyra för att hinna städa innan gymet också.. Ska försöka hitta motivationen och fixa det i eftermiddag istället.. :)

Nu ska jag ställa mig och laga köttfärssås med dinkelpasta. Min sambo ville ha det till kvällen och jag vill ha det till lunch så då gör ja det till mig själv nu och så värmer jag till honom ikväll. :) Jag har en låda med chilli con carne till mig själv som jag tar till kvällen istället. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar