- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 19 maj 2011

Cirkelfys

Idag är första dagen jag känner mig lite bättre i benen. Känner fortfarande att det gör ont och att det är svårt att gå neför backar och trappor men annars så är jag ok. Spinningpasset igår gick över all förväntan och jag kunde köra på som vanligt. Kände mig dock väldigt sliten i benen på vägen hem.. ;) Imorse blev det backintervaller i spåret och det gick också kanon. :)

Nu sitter jag och väntar på att få gå till gymet och köra ett Cirekelfyspass. Har aldrig provat detta tidigare så idag är det dags! Brukar ju alltid köra ben på torsdagarna när passet är så jag har liksom aldrig kunnat prva tidigare. Bäst att passa på denna vecka. :) F följer med och tränar också, han har inte heller varit på Cireklfys så detta kan bli intressant. Överlever vi eller kör ledaren skiten ur oss? To be continued...


Cirkelfys
"Kul, funktionellt och utmanande. Karaktären är fysträning, modellen är träning vid olika stationer. Betoningen ligger på uthållig styrka, men träningen är också pulshöjande. Övningarna är funktionella och utmanar din teknik. Effekten förstärks med hjälp av redskap, som exempelvis skivstänger, brädor, vikter, Bosu, Kettelbells. Du tränar styrka, balans, rörlighet, koordination och kondition på ett tufft, sportigt och roligt sätt."

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar