- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 30 maj 2011

Fortfarande ont..

Har fortfarande problem med benhinnan.. Skit är det! :( I söndags så tog jag mig runt morgonrundan men det gjorde ont och dessutom så vräkte regnet ner så jag och Lilleman blev blöta och kalla. Väl hemma var det bara att ta en varm dusch och krypa till kojs, ingen cykling igår alltså.. Hela förmiddagen spenderades i sängen, snuvig och dan. Trodde att nu är det kört, nu blir jag sjuk, men icke då. :) På eftermiddagen mådde jag bättre och jag och min sambo gick till gymet och körde ett tungt axlar och tricepspass på 90 minuter. PB i dips gjorde jag också- me like! :)

Efter styrkan så sprang jag över till mitt vanliga gym och körde ett spinpass med F. Det blev hans korta pass (60 min) som jag inte kört tidigare då han har det 19.30 på onsdagkvällarna och det tycker jag är för sent! Denna gång var det dock 18.15 då han var vikarie för en annan spinledare. Så nu hade jag min chans att prova. Passet var kanonbra och jag var stark som en oxe! Det är bra för kroppen att sova ut lite ibland. :)

Nu på morgonen blev det backintervaller i spåret med Lilleman. Även idag kände jag mig strak i benen så jag tog i lite extra och sprang även lite mellan backarna med fokus på mitt löpsteg som jag vill förbättra. Hoppas att detta kan göra att mina problem med knät försvinner, det är ju såå viktigt att springa "rätt". :)

Nu är det dags att byta om och dra till gymet och köra ben. :) Efteråt ska jag in till stan för att ha möte med min chef kl 11. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar