- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 27 maj 2011

Regn

Igår badade jag Lilleman vilket var välbehövligt. Brukar bada honom varannan vecka så han alltid är fräsch i pälsen och luktar gott. Finns inget värre än när man klappar en hund som är skitig, fet i pälsen och luktar HUND. Jag tycker att det nästan är obehagligt om jag får vara ärlig. Nej, min hund är lika fräsch som vi andra här i familjen. ;) Till min förskräckelse så spöregnade de ute när vi gick upp imorse. Nej, tänkte jag! Nu kommer ju hunden bli både blöt och skitig igen. :( Vi gick i alla fall i regnet till spåret och körde backintervaller som planerat, inget skitväder stoppar oss! Vi var de enda som var ute imorse för de flesta skiter i sin motion (ochj sin hunds har jag märkt) så fort vädret blir sämre... Som tur var så gick all skit att torka av Lilleman när vi kom hem eftersom han var så blöt. :)

Nu sitter jag med frukosten i magen och hoppas att Lilleman har torkat upp lite så att jag kan borsta honom. Gör alltid det varje vecka innan jag städar så att jag får bort det mesta av den lösa pälsen så det inte hamnar på golvet direkt efter jag dammsugit. ;) Han fäller ju en del nu när det är varmare så det blir en del hår som måste bort. Efter Lillemans skönhetsbehandling så ska jag städa innan det är dags för gymet. Idag blir det rygg igen. Ska bli riktigt skoj! Hoppas jag är STARK idag! :)

I eftermiddag så är det tvätt och storhandling som väntar. Annars så kommer kvällen bli lugn med mys framför TV:n. :)

Hoppas ni får en underbar fredag! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar