- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 2 maj 2011

Underbar helg! :)

Vilken underbar helg jag haft! :) I fredags så hade jag och L det helt underbart i mina pärons hus, solade, åt gott och skrattade en massa. :) Sov gjorde jag knappt något på natten till lördag då mina föräldrars lilla cocker snarkade som en karl hela natten.. :( Var tvungen att gå upp redan halv fem för att hinna knalla med Lilleman innan vi åkte tillbaka till stan så jag kunde träna. Jag var mer död än levande på gymet men lyckades ändå köra ett hårt magpass innan spinningen. Skulle kört biceps också men jag sket i det då jag inte orkade stressa när jag var så sliten. Spinningen gick bra även om det var det tyngsta passet någonsin (tror ja), det märks verkligen på prestationen om man sovit dåligt några nätter i rad..

Jag fick en till hund på köpet på lördagen med så med tre hundar blev det ingen vila! Jag hämtade upp L efter träning, dusch och prommis (i omgångar) med alla hundar och sedan åkte vi till donken för att äta lite. L var sedan snäll och hjälpte mig att få in alla hundar i bilen så jag kunde köra tillbaka till mina föräldrars hus. Väl där så åt jag lite godis och tog det lugnt innan min sambo och hans vän (vars hund jag tog hand om) kom och hämtade sin hund. Sedan somnade jag och min sambo och sov ändå till halv åtta på kvällen!! Då var det dags att äta så det blev ingen eld för oss denna valborg då vi sov förbi den, haha! ;) Inte för att det gjorde oss så mycket.. :)

Söndagen började med en skön morgonprommis i skogen med Lilleman och sedan vilade jag mig en timme innan jag gav mig ut på ett löppass. Sket i knäskyddet (dum som jag var) och fick såklart problem ganska snart.. Tog mig i alla fall runt en 6 km runda men det gick trögt kan jag lova. Tiden blev 31,20 och det är jag nöjd med med tanke på hur jobbigt det var med det värkande knät. Jag har fortfarande ont i knät idag så jag ska nog ta det lugnt med löpningen ett tag nu.. På eftermiddagen så åkte jag och min sambo hem och tränade ett tungt ryggpass och sedan var det direkt tillbaka till huset för att laga kvällsmat och kolla på en film. Vi åkte hem runt nio och lämnade då mina föräldrars hund, de kom hem från sin resa vid tio.

Natten till idag sov jag i alla fall men det blev inte många timmar då vi kollade på TV ganska länge innan vi somnade igår kväll.. Känner mig ändå någelunda pigg idag. :) Började dagen med backintervaller i spåret och sedan gick jag till gymet och körde biceps och bröst. Det var tungt idag då jag var så trött i ryggen sedan passet igår. Det gick idag men inte mer än så.. Efter styrkan så blev det 20 min på crosstrainern, det gick betydligt bättre än styrkan så man får vara glad för det lilla. :)

Nu är det dags att jobba med uppsatsen! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar