- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 16 maj 2011

Måndag

Så var det måndag igen. När klockan ringde imorse så var jag varkligen jättetrött.. Hade svårt att somna igår efter Sveriges förlust mot finnarna. Trodde verkligen vi skulle vinna! :( Upp kom jag i alla fall och drog i mig BCAA och kaffe innan jag gav mig iväg på morgonprommis med Lilleman. Det blev spåret idag och backintervaller i högt tempo. Känns verkligen kanon när man kommer hem efter en ordentlig runda med backintervaller. Gick riktigt bra idag fast jag var så trött. :)

Igår blev det en löprunda med F på förmiddagen. F:s vad gick åt skogen efter en bit in på rundan så jag fick springa lite fram och tillbaka medans han haltade fram- stackarn! Han s födelsedag var det också! :( Jag försökte muntra upp honom med att han åtminstone kunde äta tårta och ha trevligt på sin födelsedag till skillnad från mig på min som var sängliggandes ensam hemma med eviga toalettbesök hela dagen. ;)
På eftermiddagen så blev det ett axlar, tricepspass med min sambo. Kämpade som en idiot och passet gick bra. Dock så hade förra veckans sjukdom tagit hårt på min stackars kropp, var inte alls lika stark som jag brukar.. :( Jag kommer väl tillbaka snart hoppas jag! :)


Bild från löprundan som F tog.

Nu ska jag snart gå till gymet och köra lite ben. Blir bara styrka och ingen kondition idag, tog ut mig ganska rejält under intervallpasset nu på morgonen så det får räcka. Konditionen har ocksåa fått stryk av sjukdomen, jäklar vilken färskvara det är! Vet dock att den snart är tillbaka på den vanliga nivån, det går fortare än man tror. :)

Efter träningen så blir det lunch och presenthandlande med min far. Vi skulle gjort det i onsdags när jag fyllde men det gick ju inte.. Nu är jag i alla fall på g igen och det ska bli väldans trevligt att umgås lite. :) Har tittat ut ett par fina träningsbyxor som jag vill ha. Kan både ha dem på gymet och när jag springer, prefekt. :) Om jag får dem så lägger jag upp en bild här sen så ni får se. :)

Ha en underbar dag allihop! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar