- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 18 maj 2011

Stackars Lilleman!

När jag gick upp imorse så fann jag köket totalt nerskitet.. Stackars Lilleman har haft diarré hela natten. Man vet ju att det är omöjligt att hålla sig vid sådana här tillfällen så han var ju tvungen att sätta sig i köket. Vi låg ju och sov och kunde inte gå ut med honom. Måste varit jättejobbigt för honom som är rumsren att inte kunna håll sig! :( Han är pigg iaf och vi gcik ut och gick som vanligt, han satte sig flera ggr ute men det kom bara vätska. Ja, ni vet hur det är! :( Det var tänkt att vi skulle gå till spåret och springa intervaller men då Lilleman inte var helt 100 och min träningsvärk inte är bättre (kan ni fatta??) så blev det den vanliga rundan idag.

Precis som att vår matlust försvinner när vi är magsjuka så ska man fasta sin hund när de får diarré. Vår mage säger till oss att den behöver läka i form av avsaknad matlust men så fungerar det inte för hundar (iaf inte min) så därför fick inte Lilleman sin frukost nu på morgonen. Stackarn är jätteledsen! :( Om han inte har några mer problem under dagen så ska han få sin kvälls mat men annars får han fasta tills imorgon bitti. Det brukar räcka med ett dygns fasta för att hunden ska bli bra igen men annars så får man börja om och sedan ge stoppmat (ris och torsk tex) lite, lite åt gången efter det andra dygnet tills hundens avföring blir fast igen. Vi får se hur dagen går. Nog med bajspart nu! ;)

Min träningsvärk är som sagt inte bättre idag och det var en plåga att gå morgonrundan. Jag hoppas verkligen att det är bättre tills ikväll då jag har tänkt att köra ett 70 minuters spinningpass vid sex. Men då behöver jag bli bra mycket bättre tills dess... Hoppas, hoppas!

Nu ska jag vila en timme och sedan läsa resten av dagen. Har ca 250 sidor kvar att läsa i en bok som jag gärna skulle vilja bli klar med idag. Senast imorgon iaf. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar