- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 29 augusti 2011

Helgen som varit

Dålig uppdatering här över helgen.. Fy mig! :(

I lördags så blev det ett axlar och tricpespass med flera nya PB så det gick riktigt bra! :) Jag hade bara sovit tre timmar natten till lördag men efter att ha tagit ett prov av Rage 2 som jag fått av snälla B så klarade jag mig ändå tydligen rätt bra. ;) Jag var trött under hela passet men resultaten var ju helt ok ändå så jag är riktigt nöjd med min insats. :) På kvällen så gjorde hela familjen en utflykt ut i naturen och åt en massa god mat och mös i sommarvärmen. Jag valde att äta pannkakor med jordgubbssylt och färskbakad baguette (nyttigt och proteinrikt med andra ord, haha) medans min sambo valde rätt åt det lyxigare hållet, pasta med pestosås, soltorkade tomater, oliver och grillad kyckling. Jag smakade lite och ångrade mig faktiskt lite i efterhand trots att pannkakorna var goda. ;) Lilleman badade även en hel del men jag och sambon avstod och ansåg att sommaren är slut nu, haha. ;)



I söndags så blev det en 11,5 km morgonprommis för det spöregnade så jag var inget vidare sugen på ett långpass löpning.. Vädret klarnade upp sen så jag tog en 8 km runda senare på förmiddagen istället. Trodde jag skulle bli ordentligt mycket snabbare av att äta och vila lite innan löprundan men icke.. Gröten kändes som en klump i magen och benen kändes tunga.. Kämpade ändå på men fick verkligen slita för att orka rundan i ett ok tempo. Jag ska inte klaga, tiden blev ändå rätt bra men jag hade förväntat mig mer och därför blev jag besviken.. :( Jag vet inte riktigt varför jag var så slö, brukar ju vara pigg i benen på söndagar men det kan ha och göra med att jag endast vänatde två timmar efter min stora frukost. Det kanske inte räckte helt enkelt.. Bättre lycka nästa gång! :)

Imorse så började jag dagen med 7 km morgonprommis med Lilleman och sedan ett snabbdistanspass på 6,5 km. Idag var benen mycket piggare och jag slog mitt förra PB på rundan med 15 sekunder (allt räknas, glöm inte det! ;)) :) Så nu är jag på bättre humör igen helt enkelt. :) I eftermiddag så väntar ett benpass på gymet. Ben är väl inte min favoritmuskelgrupp direkt men måndagar är ändå så trista så tycker det är skönt att lägga det då och sen slipper man resten av veckan. ;)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar