- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 19 augusti 2011

Fartlek i morgonsolen

Imorse så var det klar himmel (även om den var svart ;)) när jag och Lilleman gav oss ut på vår 7 km runda. Solen hade lagom börjat gå upp när jag knöt på mig löpardojjorna och gav mig ut. Härlig känsla att springa i den svala höstluften med solen i ögonen (den är ju svagare nu än på sommaren). Det enda positiva med att hösten är här som jag kan komma på faktiskt, det blir skönare att springa helt enkelt. :) Det blev 7,4 km idag och jag körde enligt detta; uppvärmning 2 km i lagom tempo och därfter varvade jag mellan att springa fort, jogga, springa allt jag kunde, jogga, springa fort osv.. Det funkade riktigt bra och jag fick faktiskt en riktigt bra tid trots att joggen var väldigt långsam mellan intervallerna. :) Hoppas jag blir snabbare nu, haha! ;)



Ryggpasset igår gick riktigt bra och jag körde alla övningar jag skulle. B var där och kollade så jag inte fuskade! Jag fick mig en känga då och då, haha! ;) Efter ryggen fått sitt så blev det magen som fick sig en omgång, hoppas de känns av lite till kvällen. :) Förväntar mig träningsvärk i ryggen iaf, vi får hoppas på de bästa. ;)

I eftermiddag blir det gymvila och istället står tvätt och handling på schemat. Imorgon tar jag tag i allt igen och jag har planerat att köra litebackintervaller i mördarspåret. Vi får se om jag kommer iväg dit... Det beror på hur bra jag sover inatt, måste ju ha energi till axlar och triceps som ska få stryk på gymet på förmiddagen. :)

Ha en underbar fredag alla! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar