- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 9 augusti 2011

Skitväder!

Imorse så tänkte jag inte på att det kanske kunde bli skitväder då det inte regnade och var helt kolsvart när jag och Lillemna gick ut. Tog ju då inte på mig regnjacka utan en tunn (inte ens regnavstötande) jacka istället.. Efter halva rundan så började de droppa och när de var några km kvar så öppnade sig hela himlen. Fan tänkte jag som varken hade keps eller luva på jakan för att skydda håret. Fick knalla hem med jackan (som inte höll tätt för fem öre) över huvudet för att skydda håret så mycket som möjligt.. Det fungerade väl sådär.. Var helt dyngsur när jag kom hem. :( bJag har långt hår och det blir risigt somattan när det blir blött och eftersom det är så långt så kan jag inte tvätta det hela tiden (om jag vill ha kvar nåt på huvudet). Mitt humör blev väl sädär av den här lilla händelsen och som det ofast är så kommer aldrig en olycka ensam. Allt har varkligen gått emot mig nu på morgonen och jag är sur på riktigt! Hoppas ingen pratar med mig idag, haha. ;) Så nu sitter ja här på jobbet, svintrött för att jag inte hann vila lite innan jag åkte hit (som ja vanligtvis hinner göra de dagar jag inte springer) då jag var tvungen att stå och föna håret i en halvtimme. :(



I eftermiddag blir det bröst och biceps på gymet, förhoppningsvis är jag mindre bitter då. Det är min sambos födelsedag idag också så det är ju bra om man är lite gladare när man kommer hem. ;)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar