- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 1 augusti 2011

Stackars mig!

I helgen har jag tränat mindre än vanligt och verkligen vilat upp mig. Har bara blivit en kortare pw med Lilleman och sedan ett löppass efter både lördag och söndag, som längst en mil igår morse.. Jag hade tänkt att styrketräna både lördag och söndag men kroppen ville verkligen inte. Igår när jag sprang så kände jag mig riktigt gammal och sliten i kroppen fast jag ätit som en häst på lördagen.. Brukar alltid vara på topp på söndagen då.. Undrar om jag håller på att gå in i väggen eller något? Känner mig så himla deppad, säkert beror det mycket på att kroppen inte vill träna som jag vill men jag har liksom svårt att se något ljus i något helt plötsligt.. Jag har ju så mycket att vara glad och tacksam så jag kan inte låta bli att tro att min deppighet måste vara ett tecken på att jag börjar slita ut mig.. Igår när jag sprang så bestämde jag mig för att dra ner på löppassen, åtminstone denna vecka, från fem till fyra så får vi se. Jag bestämde mig även för att inte springa imorse som jag alltid gör utan vänta tills imorgon. Om jag har mycket träningsvärk efter benpasset ikväll så skjuter jag på det ytterligare en dag. Har sovit så sjukt mycket i helgen men jag känner mig ändå trött idag, hoppas verkligen jag piggnar till och blir lite gladare snart igen för detta känns inget vidare.. :(

Kramar C

2 kommentarer:

  1. Det låter som en klok idé att dra ner lite på träningen. För sliter du ut dig kommer du att behöva vila ännu mer sen. Jag vet verkligen hur det är att vara deppig, har varit det i många år och för min del hängde det samman med att jag åt för dåligt. Man orkar inte vara glad när kroppen inte orkar. Jag trodde att jag åt tillräckligt men det gjorde jag alltså inte.
    Såg att du skrev att du ska öka på kolhydraterna, det tror jag är väldigt bra oavsett om du satsar på kondition eller styrka. Du kommer inte bli tjock för det med tanke på hur du tränar. Håller man sig till bra kolhydrater är det ingen fara.

    SvaraRadera
  2. Jo de är de! Ja känner mig mycket bättre nu, tar de lite lugnare och äter mer. :)

    SvaraRadera