- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 29 juli 2011

Dra ner på träningen??

Alltså jag kommer gå in i väggen om jag inte ändrar mina vanor på något plan. Jag sover inte mer än 5 timmar per natt, tränar (går eller springer eller både och) nästan två timmar varje morgon, jobbar heltid, tränar styrketräning på eftermiddagarna och lagar mat varje kväll. Jag är helt slut!! Detta betéende brukar hålla fram till onsdagen och i vissa väl även torsdagen men sedan så spricker det och jag blir helt utsliten! :( Det är helt omöjligt att lyckas somna vid nio om kvällarna (som jag borde när jag går upp kvart i fyra på mornarna) när man har sambo och "bebis". Har jag tur lyckas jag somna till tio men oftast inte försen halv elva. Om jag ska vara på topp så mycket som jag tränar s¨å kräver min kropp åtta timmar sömn per natt men det är ju bara att lägga ner.. Måste försöka dra ner på träningstiden något men det är inte lätt när man är van vid en viss nivå och trivs bra med det. Ska nog försöka korta ner mina löppass lite de dagar jag löper i vilket fall då dessa tar mer energi än att gå.

Imorse joggade jag morgonrundan med Lilleman. Både han och jag var slitna och han tyckte det var riktigt jobbigt. Kommer inte göra detta fler gånger mitt i veckan utan det får bli prommisar eller prommis med Lilleman och kortare löprunda själv helt enkelt. Nu är det dags att börja lyssna på kroppen!

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar