- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 8 juli 2011

Fredagsfartlek! :)

Dagen började med en morgonprommis med Lilleman vid halv fem imorse. Efter 7 km och 52 minuter så lämnade jag av honom hemma då husse skulle ta med honom till jobbet även idag. Kände mig ganska sliten i kroppen under promenaden så jag tog en banan (förutom min proteindrink som jag brukar ta om jag gå hem emellan) innan jag tog på mig löparskorna och gav mig ut. Första halvan av rundan kändes ganska tung men sen kom väl bananen ut i blodet och jag fick ny energi och körde fartlek de sista kilometrarna. :) Detta innebär att du variera temmpot lite eftersom, sprint, jogg och vanlig löpning. Till exempel så kan man bestämma att man ska springa sitt fortaste fram till en viss bänk och sedan jogga till en annan för att sedan löpa på i vanligt tempo fram till en tredje, att leka med farten helt enkelt. :) Jag är dålig på att variera min löpträning och måste komma igång med detta om jag ska utvecklas. Kör ju en hel del backträning men jag behöver även köra lite intervaller i form av fartlek eller vanliga för att bli snabbare. :) Det kändes i alla fall riktigt bra efteråt och rundan blev totalt 8 km idag.

Nu sitter jag på jobbet och det finns inte alltför mycket att göra så det blir nog en lugn dag. Eftersom jag troligtvis är ledig nästa vecka så är det som sista dagen innan sommarlovet  idag och skolavslutningsklänningen är på. ;) Dock regnar det ute och solen lyser med sin frånvaro men det skiter jag i! Idag är i alla fall jag sommar. :)

Har en del plustid så idag tänkte jag gå hem redan vid halv tre och börja med tvätten där hemma. Senare i eftermiddag så blir det Maxi och storhandling. Borde städa idag också men det tror jag inte jag orkar så det får nog bli imorn bitti istället. ;)

Hoppas ni får en underbar dag! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar