- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 7 juli 2011

Uppdaterat träningschema

Eftersom jag nu jobbar heltid så har jag ändrat om mitt träningsupplägg något. Istället för konditionspassen efter styrkan så löper jag en del på mornarna några dagar i veckan istället (som ses till höger). Detta för att tiden inte riktigt räcker till och sen är jag även fräschare för konditionsträning på mornarna än på eftermiddagarna när jag jobbat hela dagen. Det är inte sunt att spinga varje dag eftersom detta är en större belastning för knän (som jag har haft pronlem med tidigare) än att gå så därför springer jag inte varje dag och inte några jättelånga sträckor.  Anledningen till att jag även går en sträcka varje dag är för Lilleman skull så han får tid på sig att nosa och inte bara måste springa hela morgonrundan. Vissa dagar så går jag kortare med honom och sedan lämnar av honom hemma för att springa och andra får han springa med mig. Mitt morgonjoggpass på söndagarna är i ett lägre tempo och istället längre för att få lite variation samt att i detta tempo så kan Lilleman hänga med och hinna med sitt nosande utan att få springa som en tok för att komma ifatt. Överhuvudtaget så springer jag inte i nåt supertempo då all denna löpning är innan frukost och då finns det liksom inte energi till att löpa på samma sätt som om man skulle gjort det senare på dagen. ;) Tänkte köra på detta ett tag nu framöver så får vi se. Kommer ändra om i höst igen när ordinarie schema är tillbaka på gymet. Vill köra nåt mer spinnpass i veckan när det går. :)

Passet igår gick väl sådär.. Hade ingen jättemotivation om vi säger så. Brösten fick sig en rejäl omgång men det blev inte lika många övningar/set biceps då den sista lilla motivation jag hade var som bortblåst på slutet. Evetuellt så ska jag ut en sväng på lördag och då kommer jag lägga axlar och triceps på lördag istället men om jag blir hemma så får biceps sig ytterligare en omgång på lördagen igen. :)

Imorse så gick jag och Lilleman upp kvart i fyra för att hinna gå hela morgonrundan innan Lillen skulle följa med husse till jobbet. Då jag redan var uppe så åkte jag in tidigare till jobbet så jag var här innan sju idag. :) Tänkte gå lite tidigare imorn eftermiddag så då var det ju lämpligt att tjäna in lite extra tid. :)

Eftermiddagen bjuder på ett ryggpass och förhoppningsvis lite mage om jag hinner. Blir att träna med min sambo idag igen. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar