- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 4 juli 2011

Skön helg!

Helgen har varit lugn och skön för min del. Lördagen började med en pw till spåret med Lilleman, väl där sprang vi 6,4 km rundan i ett bra tempo för att sedan gå hem igen.  När vi kom hem så blev det frukost och vila i en timme innan jag begav mig till gymet för att köra biceps och mage. Passet gick riktigt bra och efteråt hade jag så mycket energi så jag valde att springa (en gång till) på bandet. Det blev 5 km på 21,23 minuter. Ganska bra tid för jag joggade de första fem minutrarna och hade ju kört en del kondition innan. :)

Resterande del av dagen spenderades med min sambo och Lilleman. Myslunch, myspromenader och sedan en riktigt bra film till kvällen, Limitless. Rekomenderar er att se den om ni inte redan gjort det. :)

I söndagsmorse så bestämde jag mig för att åka ut till Naturreservatet med Lilleman för att jogga en lite längre morgonrunda, ombyte förnöjer. :) Det blev 14 km i ett behagligt tempo. :) Resten av dagen så sov jag faktiskt.. Kan låta lite trist men efter att ha snittat fem timmar i sömn per natt hela veckan så behövde jag verkligen sova ut! På eftermiddagen var jag helt groggy efter all sömn så då blev det att traska ner till gymet och köra axlar och triceps. Passet gick faktiskt riktigt bra, trots att jag slapppat hela dagen och inte var så där jättemotiverad. Visst är det konstigt att man har mer ork och motivation efter en arbetsdag än när man inte gjort nånting!? Konstigt de där tycker jag..

Idag så blev det 4 km morgonprommis med Lillenman, han haltade lite så jag ville inte gå längre med honom. Vi Hade tänkt gå till spåret och springa men det fick de bli ändrade planer. Jag lämnade av Lillen hemma och sedan gav jag mig ut på egen hand och sprang 9,5 km. Kände mig riktigt stark och hade kunnat springa bra mycket längre, om tiden räckt till! Även med denna runda så fick jag stressa för att hinna till jobbet i tid. Jag hann, men det var på håret. ;) Vi har flex så det är inte hela världen att komma sent men jag föredrar att använda den på eftermiddagarna istället. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar