- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 19 juli 2011

Toklöpning och en stukad fot

Usch va ja är korkad! Imorse så gav jag mig ut på en 5 km morgonprommis och därefter direkt ut och sprang 12,5 km i en jäkla fart. Tiden blev rekord för mig på fastande mage och jag är dukigt nöjd med det. :) Grejen är den att jag hade lovat att springa 5,5:an med min sambo på eftermiddagen.. Ingen big deal tänkte jag (som uppenbarligen trodde jag var stålkvinnan). Väl uppe i spåret så sprang jag tillsammans med P de första tre km och sedan behövde han vila lite så jag sprang vidare själv. Sprang som en idiot de sista km och när jag var några 100 m från mållinjen så hände det! Detta var i en nedförsbacke och jag var så jäkla sliten i benen efter morgonpasset så jag släppte efter för mycket i backen och det bara small till i foten när jag trampade snett! Kunde inte stå upp för det andra benet var för trött för att hålla min vikt så jag fick duktigt ligga där på stigen tills Peter kom 3 min senare för att hjälpa mig till bilen. Nu sitter jag här med en svullen, blå, stukad klumpfot och är grinig. Bara för att jag var dum och inte tog det lugnt nu på eftermiddagen så kommer jag troligtvis inte kunna röra mig alls de närmsta dagarna. Klantarsel säger jag bara!! :( Jag hade ju lätt kunnat hålla min sambos tempo så hade jag troligtvis varit home safe nu men jag är ju så jäkla envis! :( Jag hann i alla fall över 5 km sträcket innan olyckan och klådde min sambo med 3 minuter! ;)

Hoppas på att jag är lite bättre imorgon bitti. Troligtvis får jag cylka morgonrundan med Lilleman för han ska ju inte drabbas av detta och gå kan jag väl inte antar jag! :( Har sörjt nu på kvällen med pizza. ;) Innan olyckan så var i alla fall dagen underbar! Vi har varit ute på sjön och solat och badat hela dagen. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar