- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 15 juli 2011

Regnig fredag

Idag när jag och Lilleman gick upp så regnade det ute.. Vi tog i alla fall på oss kläderna och gick ut på en 7 km morgonprommis. Efter 52 min så var vi hemma igen och då var Lilleman (och jag) dyngsura. :( Jag hade ju bestämt mig för att jag skulle spinga idag på morgonen och hela morgonrundan så velade jag fram och tillbaka mellan om jag skulle gå till gymet och löpa på bandet eller om jag skulle ge mig ut på en tur i regnet (detta lockade mindre även fast jag föredrar att löpa utomhus). Till slut så bestämde jag mig ändå för att springa ute, kan ju inte bli annat än dyngsur och vad gör det? Man torkar ju, haha! ;) Rundan blev i alla fall 10,1 km och jag löpte på i ett bra tempo (troligtvis för att jag ville komma hem så fort som möjligt, haha). Det var inget vidare att springa i regnet, inte för att jag blev så blöt utan mest för att man knappt ser något när regnet piskar en i ögonen.. Och då hade jag ändå keps på mig, vill inte tänka på hur det varit utan den. ;)



Jag har fortfarande träningsvärk i benen och röven efter benpasset och nu börjar även en härlig träningsvärk i rygg och mage (som jag körde igår eftermiddag) smyga sig på. Det är så skönt med träningsvärk, då vet man att man gjort ett bra jobb! :)

Om en stund kommer mamma och hälsar på, vi ska gå på stan en sväng idag och bara umgås. Mys! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar