- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 7 juli 2011

Jag är inte normal och jag vill inte vara det heller!

Vad är normalt och vem bestämmer vad som är normalt? Jag blir så oerhört trött på alla kommentarer jag får om min träning och hur jag ser ut. Varför tror ni jag är anonym i denna blogg?? De är få som känner mig och vet hur mycket jag tränar och de tycker jag är mer eller mindre knäpp och det kanske jag är. Men nåt måste ni förstå, jag gör det för att jag tycker det är roligt och inte för att jag känner att jag måste. Träningen är mitt största intresse och jag skulle inte vilja leva utan den. Sen är jag ingen Svensson som gör allt halvhjärtat utan jag går alltid all in och har en jäkla karaktär och vilja som heter duga! Jag älskar känslan jag får av att ta i så mycket jag orkar, både konditionsmässigt och styrkemässigt. Att det sedan får mig att må bra under tiden och en lång stund efter gör det inte direkt mindre lockande för mig.

Jag har varit missnöjd med min kropp hela nitt liv och det är först nu (senaste halvåret/året) som jag för första gången varit nöjd och vet hur jag vill se ut. Att det sedan är min största intresse som gör att jag ser ut så gör det inte tråkigare direkt. Jag är lycklig och önskar att fler kunde få känna som jag för träning. Tyvärr är folk alldeles för avundsjuka och elaka mot varandra. Varför är det så mycket lättare att snacka skit än att ge någon en komplimang? Jag försöker att göra det varje gång jag ser någon som förtjänar en. Visst får jag komplimanger men jag kan lova dig att de i 99 % av fallen är från män.. Tjejer är inte trevliga mot varandra helt enkelt, de är tråkigt men sant!

Du kan kalla mig träningsnarkoman om du vill! Jag är nog det också, men hellre beroende av träning än något annat skit här i livet. Träningen måste ändå vara en utan de bättre fritidsintressena man kan ha!? Det får mig i alla fall att må bra och det måste ju vara huvudsaken? Sen förstår jag inte vitsen med att gå och störa sig på hur andra ser ut! Ta hand om dig själv och bekymra dig om ditt eget utseénde och skit i hur jag ser ut!? Vissa tycker jag är för smal, för musklad, för hård och sen finns de säkert även de som tycker jag är för fet. Who cares!!?? Jag är nöjd med mig själv och trivs med min kropp, leave it at that!

Det sjukaste är att de flesta som klagar på mig och säger att min träning är ohälsosam, sliter på kroppen, att det är fult att vara för hård och ådrig som tjej etc etc vet inte ens hur mycket jag tränar.. Förstår ni nu varför det är helt omöjligt för mig att INTE vara anonym?? Jag passar helt enkelt inte in i landet lagom och här gillar vi inte de som sticker ut för mycket!

Jag vet att jag är tråkig med min träning och brist på sug efter utgång och alkohol men när man vet vad skiten gör med kroppen så är det faktiskt inte speciellt svårt att låta bli.. Samtidigt så är jag trött på att vara tråkig och stanna hemma jämt när alla i min närhet går ut. Att sitta hemma med sambon varje helg uppskattas inte så mycket av mina vänner.. Jag vågar inte ens säga att jag inte VILL gå ut längre utan får hitta på diverse ursäkter.. De frågar inte lika ofta längre heller, undrar varför.. ;) Skönt tycker tråkiga jag.. Föredrar att sitta hemma med mitt godis och kolla på film, gå på bio eller ta en kvällsprommis med min sambo och Lilleman en lördagkväll istället för att dra ut på stan och dricka ner mig. Kalla mig gärna tråkig och konstig men det är så här jag är! Passar de inte så gör de inte. Jag tvingar ingen att gilla mig utan vill bara att de som väljer att vara min vän respekterar mina val i livet. O de som inte vill vara min vän kan ju ta och hålla skiten inom sig för jag är faktiskt inte intresserad av vad de tycker om min kropp eller träning. Så de så! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar