- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 22 augusti 2011

Överansträngda vader..

Igår var en riktig vilodag för mig. Eller ja, inte från träningen men från allt annat. ;) Började dagen med 5 km prommis med Lilleman och sedan ett långpass löpning på 14 km. Kände mig ganska stel i vaderna men körde på ändå.. Resten av dagen spenderades framför TV:n som en riktig soffliggare, haha. ;) Skönt! :)

Imorse var det återigen dags för löpning efter 7 km morgonprommis med Lilleman och då kändes det desto värre i vaderna.. Dum som jag är (!!) så löpte jag ändå och eftersom det stod snabbdistans på schemat så blev det 6,5 km i ett ordentligt tempo. Det blev PB på sträckan även om jag hade svinont på slutet, jäkla vad jag är envis! För mycket för mitt eget bästa ibland tror jag.. :( När jag kom till jobbet så hade jag så ont så jag knappt kunde gå. Har tagit en värktablett under dagen så det känns bättre. Imorgon blir det i alla fall ingen löpning och jag hoppas vara på topp igen på onsdag. I alla fall för ett lugnare pass..

I eftermiddag är det dags för ben och vi får väl se hur det går med vaderna. Nu tränar jag (som jag sagt tidigare) inte specifikt vaderna då de redan är (för) stora men det kan hända att det gör ont ändå när jag ska göra knäböj och utfall. Provar i alla fall och gör mitt bästa så får vi se. :)



Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar