- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 2 augusti 2011

Mår bättre idag :)

Idag mår jag mycket bättre. Faktiskt så kände jag mig på topp redan igår eftermiddag så benpasset gick kanon. :) Somnade skapligt igår kväll och vaknade upp imorse med massor med energi igen, känns underbart! :)

Började dagen med 7 km morgonprommis med Lilleman och sedan blev det 7,4 km löpning på egen hand därefter. Fyllde självklart på med protein däremellan. :) Började löppasset ganska lugnt och när det var några km kvar så kom en jäkla gubbe på cykel och nästan körde över mig! Jag sprang på rätt sida och i vägkanten på en kombinerad gång- och cykelväg när gubben kom. Ingen fanns på andra sidan så han hade lätt kunnat köra runt mig utan problem. Jag fick hoppa ut mitt i vägen för att inte bli överkörd, vad arg jag blev!! Får väl tacka gubben för att bara för att jag blev så förbannad så gick de sista km i rasande tempo och jag klådde mitt förra PB på rundan (innan ordentlig frukost) med hela 2 minuter! ;) Tyvärr så gjorde min ilska även så jag gjorde mig illa sen när jag skulle laga min gröt. Förbannad (och lite stressad) så tyckte jag att det tog en faslig tid innan gröten började koka. Undrade om det varnåt jäkla fel på plattan och drog undan kastrullen och tryckte fingret emot den. Vet att jag hann tänka "den är ju iskall" innan det brände till så in i h-lv-te! Snacka om idiot, haha! Det gick faktiskt ganska ok ändå, troligtvis för att jag satte fingret under iskallt vatten direkt. Har inte alltför ont nu och blåsan är överkomlig. ;)


Storbrittaniens fulaste hund (utsedd till detta). Kan inte låta bli att tycka att han är helt underbart söt! Tycker att annorlunda oftast är sötare än att se ut som alla andra! Gullegrisen! :)

I eftermiddag så ska jag köra bröst och biceps på gymet, hoppas min energi är på topp även i eftermiddag. :)

Kramar C

3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att min bästa träningskompis mår bättre! Det var länge sen nu!

    SvaraRadera
  2. Javisst är det!? Nu kör vi igen! :)

    SvaraRadera