- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 15 augusti 2011

Update

Helgen har varit riktigt skön för min del. Började lördagen med en lång promenad med Lilleman och sedan blev det axlar och triceps på gymet. Hade sovit alldelse för lite natten till lördag så jag struntade i löpning och tog ett lugnt gympass då jag inte hade överdrivet med energi.

Vid lunch hämtade jag upp min kompis och sedan åkte vi ut till en av våra vänner som har hus en bit utanför stan. Där myste vi i solen med hennes bebis och grillade krov. Det var en skön dag som avslutades med mys hemma med P framför en bra film. :)

Igår när jag vaknade så var jag mycket piggare och jag använde energin till att knalla 5 km med Lilleman och sedan gav jag mig ut på en 11,5 km lång löprunda ensam. Hade bra med energi i benen och även om jag skulle ta det lugnt så blev det en riktigt bra tid på rundan. :) Resten av dagen använde jag till att vila och fixa lite på bilen. På kvällen blev det mysmiddag med min sambo och en bra film. Har ätit mycket skitmat i helgen, pizza och godis i lördags och hamburgare och godis + chips igår, haha. Nu blir det att äta bra mat några dagar framöver. Samtidigt så skulle jag inte vilja klaga på energin jag får av skitmaten för löpningen går verkligen kanon av sådan här kost, haha. ;)

Imorse så gick jag 7 km med Lilleman och sedan sprang jag 7,6 km själv. Även idag hade jag bra med energi i benen och det blev en riktigt bra tid idag igen. :) Min gymkompis B har hjälpt mig med ett nytt träningschema som jag ska försöka köra efter ett tag nu. Samma muskelgrupper på samma dagar som nu men några nya övningar och särskilt för ryggen då fokus ligger på att bredda den nu ett tag framöver. Vi får se hur allt går men jag hoppas att jag kan lägga på mig lite massa nu i höst. :)

Dags att återgå till jobbet. I eftermiddag väntar ett benpass på gymet och jag hoppas att jag har massor av energi i benen då också. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar