- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

söndag 9 oktober 2011

Bildbomb!

Godmorgon fina du!

Vilken underbar kall höstdag det var idag! :) Igår blev det ett riktigt kanonpass på gymet! Gjorde ett nytt PB i breda latsdrag och klarade till och med två set på vikten!! Visserligen endast fyra reps själv men sedan blev det ytterligare 6 med lite hjälp från min sambo. Han brukar hjälpa till lite på nedvägen och sedan så får jag hålla emot hela vikten upp igen lååångsamt. Detta bränner rejält i latsen och ger en sjudundrandes träningsvärk! :) Totalt så har jag ökat mitt max på latsdragen med 20 kilo de senaste veckorna och jag är sjukt nöjd med detta! Ryggen är ju som sagt min svagaste länk och den behöver verkligen bygga på sig. Bredden är särskilt prioriterad, därför jag kör så hårt på latsdargen. Hoppas kunna öka ytterligare ganska snart nu när jag börjat satsa på den lite extra. :) jag avslutade passet med att köra magen, även den behöver prioriteras. Förr körde jag alltid den två ggr i veckan men de senaste månaderna har det endast blivit en.. Men nu de senaste veckorna har jag varit duktig och åter börjat att köra den två ggr/v. :) Övningarna jag körde igår var:

Rygg
Breda latsdrag 7 set PB
Rodd med brett grepp 4 set
Rodd i maskin med omvänt grepp 4 set
Ryggresningar 6 set PB

Mage
Mördarbänken raka utan vikt 4 set
Mördarbänken sneda 4 set
Mördarbänken rotation med viktskiva 3 set
Mördarbänken raka med viktskiva 3 set

Hade faktiskt med mig mobilen till gymet igår så jag tog lite bilder till er! Om du tycker att bilderna är lite små så är det bara att klicka på dem så blir de lite större. :)




Här håller jag stången lite snett med det var lite svårt att orka hålla still spänt när P skulle fota... 

...Så jag började köra istället och då blev det bättre! ;)

Tog även bilder hemma sen när jag inte hade kläder på mig. Ville ju inte gärna klä av mig på gymet även om det är bättre ljus dä. ;)


Här spänner jag fortfarande vänsterarmen snett.. Att jag aldrig lär mig!

Här är de jämnare spända, tyvärr blev bilden lite suddig. :( Ser ni fläsket nere vid byxlinningen?? Det ska bort säger jag bara!!

Imorse blev det 13 km morgonprommis med Lilleman. Skulle igentligen ge mig ut på en löprunda men mina vader är så överanstrända efter löpning torsdag, fredag och sedan det tuffa spinpasset igår. Vet ju att det bara blir värre utan vila så det fick endast bli en prommis idag. Om jag känner att de piggar på sig under dagen så kanske det blir ett lugnt löppass ikväll eller någon annan typ av kondition. :)

Ha en underbar dag!! :)

Kramar C

2 kommentarer:

  1. Grym ryggtavla! =)
    Kul med bilder, har väntat på lite dagsformsbilder, alltid mer motiverande och kul att följa träningsbloggar då.
    Keep up the good work! =)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! :) Den är "under construction" skulle man kunna säga. ;) Vet att det är mer motiverande med formbilder och att jag varit dålig med detta på sistone! Lovar att bättra mig! :)

    Kram C

    SvaraRadera