- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 28 oktober 2011

Vadkramp och fartlek

Godmorgon!

Äntligen fredag! :D Imorse vaknade jag av att klockan ringde och samtidigt så fick jag kramp i ena vaden. Lyckades sträcka ut muskeln så spänningen släppte och skulle precis somna om och snozza lite när den andra vaden också började krampa. Vilket skit, det vara bara att gå upp! :(

Gick ut på morgonprommisen med Lilleman vid kvart i fyra och idag var luftfuktigheten riktigt hög. Det var små droppar i luften som blandades med lite regn hela rundan på 7 km. Hungrig som en varg idag men det gillar jag för det är bara ett tecken på att förbränningen går på högfart. :) När jag kom hem så blev det en proteinshake (som stillade hungerna lite grann) innan löppasset, idag stod det fartlek på schemat. Kände av att vaderna var spända efter krampen men jag körde på ordentligt ändå. Körde fartleken efter musiken som sist med vanlig löpning i verserna och spurt i refrängerna. Gud så jobbigt det var idag med spända vader och lite energi i kroppen! Skam den som ger sig tänkte jag och öste på ännu mer! Att det var jobbigt var inte så konstigt att förstå när jag såg tiden jag fick på rundan (som idag var 6,33 km), jag hade slagit PB med nästan en minut på min förra bästa tid! :) :) Jag blir alltid stolt över mig själv när jag presterar PB men det känns extra bra när förutsättningarna är emot mig som idag med vaderna och hungern. :)

Två kassa formbilder i badrumsspegeln imorse innan löppasset

På tal om hunger, mat och förbränning så är jag riktigt sur på min uteblivna viktnedgång! Vet ju att det beror på alldelse för mycket svullande under helgerna men jag blir grinig ändå. På mig själv då för att jag är så korkad! Dags och ta tag i detta nu! I helgen kommer dte nog lösa sig för jag ska gå på en gymtävling mitt gym har i styrkelyft och Fitness5 på dan på lördag och sedan väntar det middag och lite fest med gymfolket på kvällen. :) Eftersom jag ska göra mig lite fin så kommer jag inte smälla i mig de vanliga mängderna mat på lördagen och inte heller gå på godispåsen. Man vill ju se lite fin ut och inte gå runt med en gravidmage. ;) Istället så kommer svullandet bara koncentreras till söndagen och detta hoppas jag gör "under" för min form. Om man nu kan kalla det form, rund och go skulle jag vilja säga. :(

Ha en underbar dag!! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar