- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 14 oktober 2011

Fredagsfartlek i morgonkylan

Hej hallå! :)

Idag var det minus ute när jag och Lilleman gav oss ut på en liten morgonrunda på 7 km. Efter morgonprommisen så tog jag av mig lite kläder (;)) och gav mig ut på en löptur. Idag blev det 6,33 km Fartlek och jag fick en helt ok tid. Hade bara vanliga tights, linne och vindjacka men jag blev svettig ändå eftersom jag tryckte på rätt rejält. Jag frös bara lite om händerna, skulle tagit tjockare vantar än de jag hade på mig. :(

Körde fartlek på ett lite annorlunda sätt idag, sprang efter musiken som spelades. Varvade mellan att springa i vanligt tempo under verserna och sedan spurtade jag under hela refrängerna. Detta var ett bra upplägg tycker jag! Ingen spurt blev den andra lik eftersom refrängerna var olika långa på olika låtar och desamma gäller verserna. :) Spinnar ju mycket efter tempot i musiken så jag tänkte att det borde funka lika bra under en löprunda och det gjorde det. :) Hur passet blir beror sedan helt på vilken musik som spelas och eftersom jag lyssnar på radio så vet man inte innan. Oavsett om det är en lugn låt eller snabb så springer jag på ganska bra under verserna och spurtar som en idiot under refrängerna. Annars blir det ju ingen utmaning om en lugn låt kommer. ;)


Axlar- och tricepspasset igår gick jättebra! Glömde att ta min PWO innan vilket var lite synd, men jag var ändå stark så jag är nöjd. Tre set på nya vikterna i axelpressen, 6 reps på egen hand och sedan fick jag hjälp på ytterligare två reps på alla seten. Körde även dips som gick kanon även det. :) Överhuvudtaget så gick passet väldigt bra måste jag säga. :)

I eftermiddag så ska jag köpa fodrade löpartights och en långärmad funktionströja så jag kan löpa utomhus nu även när kylan kommer. Hoppas kunna springa hela vintern ute om det inte bli för halt eller för mycket snö. Veckohandling av mat står även på schemat innan fredagsmyset tar till. :)

Ha en underbar dag alla! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar