- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 6 oktober 2011

Torsdag

Godmorgon alla glada! :)

Trött idag som vanligt på torsdagar, haha. ;) Blev iaf 7 km morgonprommis efterföljt av 7,4 km distanslöpning. Medans jag gick morgonprommisen så funderade jag på om jag skulle ta mig en riskaka innan löpturen för att få lite kolisar nu när jag ligger lågt på dem på kvällarna. Bestämde mig för att skita i detta idag då jag endast skulle springa ett distanspass utan krav på tid eller högt tempo. Jag ångrade mig sedan under löpturen kan jag säga! Det gick i det tempot jag hade tänkt mig men jag fick kämpa för det ordentligt. Inget kul att springa långsamt OCH att det är svinjobbigt. :( Imorgon ska jag köra ett kortare pass på morgonen och då ska jag prova att ta en riskaka förutom mitt vanliga protein innan. Funderar på att ta med mig riskakan på morgonprommisen och sedan äta den i farten när det är en halvtimme kvar tills jag vanligen börjar springa. Det behövs 30 min för de snabba kolisarna att komma ut i blodet och då vill jag inte ta dem 5 min innan löpturen.. Jag vill inte heller ta den innan jag börjar gå för då gör jag väl slut på den under prommisen med tanke på att kroppen helst använder kolisar som bränsle och då kanske det lilla jag stoppar i mig är slut innan det är dags för den hårdare träningen. Imorgon ska jag alltså vara försökskanin. :)



Det var skönt att vila igår eftrmiddag och ag har sovit gott inatt även om jag sovit för lite som vanligt. Trött i bollen nu efter en hård vecka och hårt löppass nu under morgonen. Ska äta ordentligt underdagen och ladda upp kroppen inför axlar och tricepspasset ikväll. Hoppas jag piggar på mig under dagen. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar