- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 31 oktober 2011

Ny vecka- nya möjligheter

Så var det måndag igen! Helgen har varit riktigt trevlig men en massa mat och mys. Tävlingar på gymet i lördags och det var riktigt skoj att se. Har tränat på rätt bra även om jag fick skippa spinningen i lördags för tävlingarnas skull. Sprang istället och så blev det endast en prommis igår. Helgens träning ser alltså ut enligt följande:

Lördag
* Morgonprommis 7 km
* Löpning distans 9 km
Helt ok pass. Sprang på i ett bekvämt tempo och fick ändå en helt godkänd tid. :)
* Rygg och mage tillsammans med P
Ok styrka och fick kämpa rejält när min sambo pressade mig. Ordentlig träningsvärk nu. :)

Förutom detta så fick jag mig en rejäl massage under tävlingarna på gymet. Jag har haft en del spänningar i övreryggen mot axeln och massören kämpade på med triggerpunkterna. Det släppte på höger sida men inte helt på vänster. Jäklar vad ont det gjorde! Resten av dagen var helt förstörd för jag kände mig sliten och mörbultad. Har fortfarande svinont på dessa punkter men hoppas detta hjälpte mig så jag får mindre problem i framtiden. :)

Söndag
* Morgonprommis i skogen, ordentlig terräng, 13,5 km

Här kommer lite bilder som utlovats från ryggpasset i lördags! :)






Jag måste bara berätta vad klantarslet (alltså moi) gjorde i lördags. Fotade ju lite på gymet (till er) och glömde sedan mobilen på en bänk därnere. Kom på det efter tre (!!!) timmar när tävlingarna var i full gång. Livrädd sprang jag bort till bänken och kan ni tänka er- där låg den kvar!! Fatta vilken tur jag hade att ingen tagit den!? Det var ju hur mycket folk därnere som helst och tittade. Tog en trisslott senare på kvällen i hopp om att turen var med mig denna dag men inte vann  jag inte. ;)

Imorse så gick jag 7 km med Lilleman och sedan blev det ett snabbdistans på 6,33 km. Jäklar vad jag pressade mig själv! Kände mig så slö innan löpningen och ganska deppig efter all överätning under helgen. Men jag är så nöjd med min insats under passet! PB igen på denna sträcka (med 50 sekunder!!) och klådde dessutom min snitt km-tid jag fick förra måndagen på 5,2 km rundan med en sekund (glöm inte, ALLT räknas). :) Nu jäklar ska jag försöka satsa lite och se hur bra jag kan bli. Men nu kommer väl snön snart så det inte går att springa lika fort antar jag. :(

I eftermiddag väntar bröst och biceps på gymet. Ser jag fram emot kan jag lova! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar