- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 15 maj 2012

Beslutsångest

Gomorron alla glada!

Idag är jag trött, sovit jättedåligt hela natten.. :( Men nu är det bara idag också för imorgon och på torsdag är jag ledig och kan sova igen förlorad tid. :) Idag är alltså loppet och jag har bestämt mig för att försöka springa. Känns ganska ok i knät så det är lika bra att köra. :) Väskan ligger packad i bilen med alla kläder och både tjockskorna och mina Tarther. Har inte bestämt mig vilka jag ska springa i än.. Jag vill ju helst springa i Tarhern men säkrast är ju tjockskorna med mer dämpning.. Har världens beslutsångest gällande detta.. Eftersom jag tagit med mig båda två så behöver jag ju inte bestämma mig riktigt än. :)

Blev ett pass axlar och triceps igår eftermiddag. Det gick riktigt bra, jag var stark och fick grym kontakt i alla övningar. Inte för att jag ökar något speciellt i styrketräningen längre men det är ju löpningen jag prioriterar nu och jag är ganska nöjd med min storlek i dagsläget och känner inte att jag vill bli större oavsett. :) Övningarna jag körde igår var:

Axlar
Hantelpress 5 set
Hantellyft åt sidan 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Lyft till hakan med frivändning och militärpress 4 set

Triceps
Framåtlutad med hantel 4 set
Push downs med rep i cc 4 set


Imorse började jag dagen med 11,5 km morgonprommis med Lilleman som vanligt. Ingen vila inför loppet här inte, har fortsatt och träna som det vore vilken dag som helst. Vi får väl se hur det straffar sig ikväll.. ;) Men med alla mina krämpor så förväntar jag mig knappast underverk hur eller hur så det är skitsamma. Får se det som ett träningspass och en ny tävlingserfarenhet. :)

Dagens fråga är alltså: Hur snabbt jag springa 5 km med halvkasst knä, benhinneinflammation, köttsår på tån, träningsvärk och brist på vila måntro? To be continued.. ;)


Kramar C

2 kommentarer:

  1. Bara därför går det säkert HUR bra som helst! och det är ju bara fem km, hoppas det går bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänker så jag med! Bara 5 km. :) Får väl krypa i mål om knät pajar, haha! ;)

      Radera