- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 16 maj 2012

Gårdagens lopp!

Gomorron allihopa!

Sprang ju loppet igår och det gick över all förväntan!! :D Bestämde mig för att springa i tjockskorna för säkerhets skull, det ångrade jag dock senare.. Hade varit skönt med lite lättare ben på slutet. ;) Började med att jogga upp 2 km och då kändes benen trötta och vaderna stumma. Det släppte dock till starten som tur var. Som alltid så hade allt för många överskattat sin förmåga och ställt sig i fel startgrupp...

När starten gick så var det hur mycket folk som helst att ta sig förbi som knappt rörde sig framåt fast de stod i startgrupp 1 (alltså under 25 min på 5 km). De måste ju vetat att de inte skulle klara det målet för det räcker inte att jogga långsamt om du ska klara 5 km på under 25 minuter!! Hur som haver så lyckades jag ta mig förbi alla stoppklossar under första km och sen var det glesare med löpare och lättare att "köra om". :) Andra och tredje km gick riktigt bra och jag kände mig stark trots att underlaget var ganska ojämt bitvis med mycket kullersten (och jag som är rädd att stuka mig!!). Sen vid fjärde km så kom backen från helvetet! Minst 500 meter uppför och då kändes det i benen att jag inte vilat och mjölksyran kom som ett brev på posten. Kämpade ändå vidare och till slut var jag uppe och fick springa flackt en bit. Benen var dock trötta nu så jag fick kämpa rejält. I slutet av 5:e km så kom ytterligare en backe, denna gång kort men brantare. Här var det rejält kämpigt kan jag lova! Till slut kom upploppet som de lagt på en ojämn gräsmatta (!?) och jag sprang så fort jag vågade. Eftersom det kändes väldigt ostabilt (och återigen min rädsla för att stuka mig) så vågade jag inte öka till max men sprang så fort jag kunde utan att tappa kontrollen över vart jag satte fötterna. Kom i mål på en nettotid 21:58!!

Så himla nöjd med tanke på mina förutsättningar igår! Nytt PB på 5 km, kan inte bli bättre känner jag!! :) Kan det bero på mitt nya snygga klubblinne som jag tävlade i måntro? ;) Avslutade med 2 km nerjogg innan jag följde med mina föräldrar hem och duschade innan det var dags för mig att sätta mig i bilen och tuffa hemåt.


Sov inte något inatt som vanligt efter att jag tränat sent.. Kände mig ändå relativt pigg imorse när jag gick upp vid halv fem. Lilleman sa att han ville springa i skogen så vi tog bilen dit och joggade sedan 12,27 km i 6:02-tempo. Benen kändes stumma i början men det släppte snart. Hade lite känningar i knät men tog det väldigt lugnt och bara njöt av naturen. :)

Nu ska jag ta och gå och sova igen lite förlorad sömn från inatt tänte jag. Hoppas vara i form för ett rygg- och magpass i eftermiddag! :)

Ha en fin dag allihopa!! :)

Kramar C

4 kommentarer:

  1. Grattis! Kul! Men varför går du upp så tidigt om du är ledig, galenpanna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D Men ja kunde ju inte sova inatt ju så då är de lika bra o gå upp. :) Hade tänkt att sova lite nu på förmiddagen men det verkar vara svårt det med! ;)

      Radera
  2. Shit vilken bra tid!! Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, för en gångs skull är fatiskt jag nöjd! Säkert bara för att jag inte förväntade mig något annat än en kass tid denna gång! ;)

      Radera