- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 2 maj 2012

Stel som en 90-åring men på lite bättre humör!

Gomorron!

Känner mig lite piggare i sinnet idag! Alltså jag kunde inte kräva några underverk mitt första lopp, det vet jag ju innerst inne även om jag faktiskt trodde att jag skulle nå mitt mål.. Har i vilket fall bestämt mig för att jag i fortsättningen ska göra mina egna lopp och inte låta mig dras med av andra. Kände redan från start att detta inte skulle hålla för mig men ändå saktade jag inte ner.. Första gången man springer ett så här pass långt (ja, det är ju jättelångt för mig med tanke på min tidigare träning) lopp så ska man ju bara satsa på att ta sig runt och inte att nå några jäkla drömtider. Nu är jag i vilket fall en erfarenhet rikare och jag vet att jag kan plåga mig själv till max. För de sista 15 km igår var den värtsa plågan jag någonsin varit med om.. Alltså så trött som jag var efter 6 km var jag inte ens när jag gick i mål efter milloppet. Anledningen till att jag faktiskt tog mig i mål var för att jag då inte fortsatte kämpa för en bra tid utan började ta det lugnare (eller så lugnt som jag faktiskt klarade när jag var så trött för jag kämpade fortfarande fullt ut). Hade inga direkta krafter kvar att öka på slutet när det gick uppför (och ganska rejält) sista kilometern men gjorde det ändå eftersom jag nu kunde använda baksida lår som ändå var ganska pigga (i jämförelse till alla andra delar av benen vill säga ;)).. Istället för att bli omsprungen här på slutet så sprang jag fakstikt om en del som verkligen krokande i denna backe. Nånting ska man väl vara stolt över!? :)

Den officiella sluttiden blev 1:50:57 så jag tog mig ändå under 1:51 (om än med bara 3 sekunder) och kom på 10:e plats av 11 deltagare i tävlingsklassen. Jag kom i alla fall inte sist, haha! ;) Men hon som var sämre än mig fick väl åka in på akuten och gipsa benen och bli tillbaka skjutsad för att sedan hoppa på kryckor i mål antar jag. ;)

Nu går jag vidare mot nästa mål som är en kort (tacka gudarna!!) tävling på 5 km den 15 maj. Då ska jag minsann vara på topp igen och förhoppningsvis komma runt på en tid som jag slipper skämmas över. Hoppas på 23 minuter eller strax under men med tanke på hur detta gick igår så kanske jag borde sätta målet på under 24 istället. ;)

De hade skrivit om loppet i tidningen på nätet igår och där hade jag faktiskt fastnat på en bild. :) Det var i slutet för jag minns han i blått och låg efter honom bra länge och gick inte om försen i slutet så här är jag nog så trött jag kan bli (nej förresten, jag var tröttare när jag låg på gräsmatten direkt efter målgång ;)). Syns ju inte och jag är mäkta nöjd över att inte se ut som en ostbåge (även om jag kände mig som en. ;)



Artikeln i sin helhet hittar ni här.

Min plastpappa hade tagit lite bilder man jag har inte fått dem än. Lovar att lägga upp någon och även på mig död efter målgång (kanske, haha)..

Imorse gick jag faktiskt hela rundan på 11,5 km med Lilleman. Stel som en 90-åring men det kändes ändå bra att röra lite på sig. :) Hoppas jag orkar ta mig till gymet i eftermiddag också. :) Nu är det dags att jobba igen, bara tre dagar kvar innan lite ledigt igen. :)

Ha en fin onsdag allihopa! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar