- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 29 maj 2012

Jäkla polllen!!

Gomorron allihopa!

Nu börjar jag bli rejält trött på allt pollen och mediciner som inte fungerar.. Tycker att medicinen borde verkat vid det här laget men inte.. Är fortfarande som en zombie mest hela tiden.. :(

Blev ett pass axlar och triceps på gymet igår. Det gick bra.. Men jag är trött i kroppen så jag har bestämt mig för att vila från styrkan ikväll och försöka ladda inför torsdag istället.

Imorse blev det en morgonjogg med Lilleman som bestämt. Vaknade trött och klädde på mig och gav mig iväg. Benen var tunga och kändes inte alls lätt som jag hade hoppats på nu efter måndagens vila.. Ville inte pressa kroppen det minsta så joggade i ett lugnt tempo de 5 km jag bestämt och mitt under passet gjorde jag några korta fartökningar bara för att få igång benen lite. Men skulle nog inte påstå att de kom igång någon gång utan de kändes som bly hela rundan.. :( Börjar bli deppig nu inför torsdagens lopp.. Hur ska jag kunna springa fort en hel mil med den här tröttheten i kroppen? Känns jättetrist.. Hoppas för allt i världen att jag inte kommer ha problem med förkylningsastman då också. Pollen måste vara onskan själv för oss allergiska! :(

Jag hoppas på det bästa och fortsätter att försöka ladda inför loppet, hoppas jag är piggare när det väl gäller helt enkelt. :) Vädret ser helt ok ut, svalt och regn, haha. Man vet att man är en löpare när man blir glad av att se svala temperaturer och regn på prognosen istället för 25 plus och sol. Ha ha! ;) Vinden går inte att uttala sig om än, förhoppningsvis blåser det så lite som möjligt för fartens värsta fiende är nog ändå motvind! :S

Nu är det som sagt vila i eftermiddag som gäller. Ska nog försöka sova lite när jag kommer hem. Vet att jag inte blir piggare eftersom tröttheten kommer av allergin men något gör det väl får vi hoppas. Imorgon blir det en kortare prommis på 5 km och sedan är det helvila som gäller till torsdag kväll. Ladda, ladda och pollenhelvete!!

Note to self!

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar