- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 19 maj 2012

Långpass i nya skorna

Hej allihop!

Vilken underbar dag! :) Vaknade pigg och glad imorse. Började med morgonprommis med Lillen, valde att gå lite kortare runda idag (9,3 km), både för knäts skull och det planerade långpasset med klubben vid tio. Prommisen gick bra och jag hade inga känningar i knät, varken under eller efter promenaden. :)

Väl hemma blev det dubbla (??) frukostar, först gröt innan jag städade och sedan yoghurt och flingor när jag var klar. Haha! :) Hann även vila en stund innan det var dags att springa till uppsamlingsplatsen 1 km bort. Vi var en tapper skara idag på 7 st (8 om vi räknar hunden Tipsy) som möttes upp. Vi bestämde oss för att springa till naturreservatet och sedan en runda där och hem igen. Jag hade på mig mina nya Cumulus 14 och efter några km så blev de så där underbart sköna. Riktigt nöjd med mitt köp. :)

Rundan gick bra och jag kände att jag hade mycket energi även om jag nog borde tagit på mig vätskebältet när det var 18 grader och sol ute. ;) Fick dock nalla lite vätska av de andra så jag inte avled. :)

Väl hemma igen var jag trött och glad med ett friskt knä som inte klagat en ändå gång under rundan. Garmin visade 20,44 km och snitttempot blev 5:34 min/km. Totalt blev alltså dagens pass 21,44 km för min del. :)

Nu har jag ätit (lite för mycket) lunch och ligger här proppmätt framför TV:n. Ska vila nu under eftermiddagen, ikväll väntar grillning och filmmys. En perfekt lördag med andra ord! :)

Ha en fin lördag allihop, bjuder på dagsformen för de som är intresserade! :)

6 kommentarer:

  1. <går år rejält med käk om man ska köra som du gör....viktigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, jag äter mer än de flesta. ;)

      Radera
  2. PS. någon vilodag borde du ha, eller två....
    <kroppen behöver återhämtningen....
    kikade ditt schema..

    ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är dålig med vilodagar men har en varje fredag. Sen så kör jag inte samma träning varje dag så det funkar bra. Har stegat uppåt med träningen under lång tid så kroppen är van nu. :)

      Radera
  3. Nyfiken på skorna, ska också köpa nya. Har du fotat dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De finns på bild två inlägg ner! Inte jag som tagit bilden men det är exakt de skorna, färg osv. :) Jättesköna och väldigt lätta med tanke på den dämpningen de har. :)

      Radera