- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 8 maj 2012

Mer funktionell träning?

Gomorron allihopa! :)

Igår var jag alltså på gymet igen. Var väl inte alltför peppad innan jag gick dit (ben är ju inte det roligaste jag vet att träna) men det kändes ändå rätt bra när jag väl kom ner. Kände att jag saknat mitt gym och alla byggar-människor lite grann ändå. :) Körde mitt vanliga ben-upplägg men med något lägre vikter på övningar som kan vara belastande för knäna. Hade bestämt mig för att avbyta direkt om jag kände något i nån led men det gick jättebra. Eftersom jag inte maxade i några vikter och körde strikt så var det nog aldrig någon fara men man kan ju aldrig veta innan. :) Efter att benen var avklarade så bestämde jag mig för att prova lite av mina gamla core-övningar eftersom jag eventuellt tänkte köra lite core med löparklubben någon gång efter intervallerna framöver (eftersom jag klagade på förra ledarens (i mina ögon) överdrivna statiska träning, hahah ;)). I vilket fall så märktes det att det var lääänge sen jag körde funktionell träning.. Är ju van att köra tungt nu men detta var jobbigt alltså! ;) Blir att köra lite mer av detta framöver känner jag. Man vill ju inte bara se stark ut utan vara det också, haha! ;)


Imorse blev det 11,5 km morgonprommis med Lilleman som vanligt. Kallt ute på mornarna nu igen men jag vägrar att ta på mig vinterjackan igen så jag frös lite imorse. Hade dock tagit på mig mössa (ska det verkligen behövas i maj!!??) och det är ju väldigt glad för, hade troligtvis inte haft några öron kvar annars. ;)

I eftermiddag är det dags för axlar och triceps på gymet. Hoppas min sambo följer med idag så jag slipper träna ensam. :) Ha en fin dag allihopa! :)

Kramar C

2 kommentarer:

  1. Funktionell träning är super, perfekt att bli både stark och rörlig. Nej vantar i maj är ingen hit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Körde även lite core med min sambo sen när jag kom hem efter mitt pass i måndags (han har haft lite problem med ryggen) och han sa igår att han kände sig mycket bättre efter det och vill köra några ggr i v. :) Så nu ska vi köra ihop! :)

      Nej, vantar är inget kul men de får nog va på ett tag till på mornarna för det är ganska kallt tidigt faktiskt. Har nog inte gått en enda morgonprommis i år än så länge utan dem, haha! ,)

      Radera