- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 28 maj 2012

Sol, bad och löpning! :)

Gomorron allihopa!

Har haft mycket för mig i helgen och inte haft tid att skriva alls.. :( I lördags så började jag dagen med 11, 5 km morgonprommis med Lilleman. Var så sjukt trött så det finns inte! Jäkla pollen säger jag bara, blir som en zombie av det.. :( Trälade i alla fall runt hela rundan och sedan blev det frukost och tvätt innan jag la mig för att vila lite innan mitt planerade snabbdistans. Somnade som en stock och hade världens problem att ta mig ur sängen när det var dags att gå upp och byta om.. Undrade om jag ens skulle ha kraft i benen att göra något annat än att jogga denna dag.. :(

Gav mig i vilket fall iväg och började med 3 km uppjogg innan det var dags. Tre djupa andetag och sedan gav jag mig iväg.. Varmt och kvavt, trötta ben och sedan motvind, det började bra.. De två första km gick på viljan för motivationen eller kraften fanns där inte (och motvinden var med mig såklart). Till tredje km började det dock släppa lite. Då kom bonden på sin jäkla åker och plöjde så jag fick världens moln av damm att andas i, haha. Ibland ska det jävlas säger jag bara. Bara att kämpa vidare och till fjärde km släppte det lite och femte gick riktigt bra. Avslutade passet på 5,01 och 22,14 min, helt ok med tanke på förutsättningarna måste jag säga. Jag blev positivt överraskad. :) Snitttempo på 4:26 min/km är inte pjåkigt med tanke på att jag inte trodde jag skulle kunna öka tempo överhuvudtaget innan jag började. :)

Efter snabbpasset så satte jag mig en stund och vilade några minuter, min förkylningsastma gör sig påmind i dessa pollensäsonger så jag kände att jag behövde andas ut innan jag joggade hemåt. Några minuter senare joggade jag hemåt, tog en extra lång nerjogg 4 km för att bli av med all eftersvettning innan jag skulle upp i lägenheten. Hur som haver var jag helt dyngsur när jag kom hem, kvavt och hög luftfuktighet måste vara det värsta vädret, haha! ;) Totalt avslutades lördagens pass på 11 km.

Efter en lång kall dusch blev det matlagning och mer tvättade. Hann vila någon timme innan det var dags att laga ännu mer mat (matlådorna till hela veckan) och där stod jag i köket i säkert två timmar innan jag var klar, haha. ;) Framåt kvällen gav sig jag, min sambo och Lilleman iväg till en liten insjö och badade, 21 grader i vattnet var riktigt skönt kan jag meddela. :) Efter bad blev det mer matlagning och filmmys innan det var dags att nanna kudden för denna dag.

Söndagen började jag med att ta med mig Lilleman och åka till skogen för att jogga med honom innan vår planerade båttur. Blev 10,1 km terräng i ett lugnt tempo. :)

Tog en bild innan vi åkte ut på sjön i söndags, blev visst lite suddig men märkte de inte försen nu! :S

Resterande del av dagen spenderades liggandes på båten, sola, grilla och mysa. Kunde inte bli en bättre söndag helt enkelt. :) Dagen avslutades sedan med en lite skogsprommis med Lilleman och pizza. :)

Lilleman älskar verkligen att åka båt! :)

Imorse var jag helt förstörd när jag gick upp, så sjuk trött! Beror nog mestadels på pollen men även på brist på sömn tror jag. Hur som haver så var det bara att gå upp och knalla morgonrundan på 11,5 km med Lilleman. Det var varmt och skönt ute, tror det var sista prommisen på ett tag i det här vädret. Ser ut som det ska bli kallare redan ikväll och sedan vara runt 15 grader som varmast och en massa regn resten av veckan.. :(

Ha en fin måndag allihopa! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. 21grader i vattnet !!! till och med så jag ev skulle kunna tänka mig att gå i. Riktigt bra jobbat på 5 km!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kände jag med, badkruka som man är! ;) Det var faktiskt skönt! :) Tack! :)

      Radera