- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 10 november 2012

Altenativt långpass

Hej allihopa!

Idag är jag riktigt nöjd med min träning! :)

Började dagen tidigt med att gå 11,5 km med Lilleman och sedan städade jag och åt min supergoda gröt (idag pepparkakssmak på härligheten).

Efter detta bytte jag om och drog till gymet. Tanken var att försöka få till ett "långpass" inomhus när jag inte kunde springa det som jag brukar. Det fick bli det nya gymet eftersom de har ett större urval av konditionsmaskiner där.

Började med att ställa mig på crosstrainern. För att få upp pulsen så körde jag på i ett så högt tempo som pedalerna kunde gå på den där "sad substitut for running"-maskinen klarade av samtidigt som jag hade på ett ordentligt motstånd. Det blev jobbigt och nu var första gången på länge jag fick ett flås på hela veckan. :) Höll det höga tempot i 65 minuter, blev som ett riktigt långt tröskelpass. :) Det krävdes en rejäl dos av pannben kan jag lova! Det jobbigaste jag gjort psykiskt på, ja, jag vet inte hur länge?!

Jag var rätt mör i benen när jag stegade av. Knallade direkt bort till väskan och bytte till cykelskorna och sedan direkt på en av spincyklarna. Här körde jag ett intensivt egenkomponerat spinpass efter musiken jag hade i öronen. Ingen återhämtning utan ett enda långt 60-minutersblock. Mycket intervaller med tungt i 1:an och 2:an i verserna och sedan tunga supersnabba ruscher i 3:an i refrängerna blev det men även en hel del back-låtar med snabba positionsvariationer. Det var tungt och flåsigt idag! Första gången på riktigt länge som jag lyckats med detta under spinning! :) Det krävdes 65 intensiva minuter på crosstrainern och mitt egna superspinpass för detta tydligen. ;)

Summan av kardemumman blev ett tufft långpass på totalt 2 timmar och 5 min med hög intensitet hela vägen och en rejäl dos pannben. Jag är så nöjd med mig själv att jag lyckades med detta! :)

När jag gick hem från gymet var jag rejält trött. Kändes som jag sprungit 35 km, precis den känslan jag var ute efter!

Härligt supertrött och supernöjd vilar jag nu upp mig inför kvällens kundmiddag med min man och lillfis. Det blir 3 rätters har jag hört! Mumma! :)

Ha en fin lördag allihopa!! :)

2 kommentarer:

  1. 2 timmar på crosstrainern och motionscykeln! Jag är imponerad. Du har ett "starkt huvud". :) Man blir ju seg i huvudet efter 30 minuter, trots musik eller TV. (Jag klarade 50 minuter på crosstrainern idag.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, jag är imponerad av mig själv! Det var ingen rolig upplevelse direkt men det kändes grymt skönt efteråt! :) 50 min ska du vara stolt över! Den är jobbig den där maskinen! :S

      Radera