- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 27 november 2012

Är de inte foten så är de vaden..

Gomorron!

Under dagen igår så märkte jag att jag hade dragit på mig en rejäl sträckning i vaden. Troligtvis under Cirkelfysen på söndagen. Gjorde rejält ont under dagen och jag var osäker på om jag skulle kunna gå på spinningen till en början.

Smörjde in vaden med liniment direkt när jag kom hem och det kändes ok så jag bestämde mig för att försöka köra passet. Det var åter igen dags för intervallspinning, samma upplägg för mig som förra veckan. Innan jag kom till gymet var jag inte så motiverad (brukar jag å andra sidan sällan vara just månadgar) men väl där så körde jag på ordentligt. Det kändes lite i vaden i de stående positionerna men inte så att det gjorde ont. Körde tungt motstånd och högt tempo passet igenom och det kändes lika bra som förra veckan. Helt klart det bästa upplägget på ett spinpass för mig! Det är endast detta pass som jag verkligen lyckats köra så jag känner att det verkligen känns och är jobbigt sedan mycket länge. Älskar intervaller i alla dess former! Går in i mig själv och bara kör, släpper alla tankar och det finns aldrig en chans att jag ger upp oavsett hur tungt det blir eller hur mycket mjölksyra jag får. Pannben is da shit! :)

Efter avslutat pass så blev det dusch, kvällsmat och en prommis med Leon innan det var dags att nanna kudden. Somnade rätt hårt igår också (fast jag däckade inte totalt som förra måndagen ;)).

Imorse så vad vaden stel när jag vaknade. :( Detta släppte dock en ett tag in på morgonprommisen när den blivit varm och jag kunde gå med samma höga tempo som vanligt. :) Nu när den är kall igen så är den stel.. Alltid ska det vara något, är de inte foten så är de vaden. :( Bara att vänta ut de hela, tror inte jag kommer kunna springa förrän den är i form igen. Eftersom de är så pass ovana med löpningen så vill jag inte riskera något, det blir ju som sagt en ordentlig belastning på just vaderna när man är framfotslöpare..

I eftermiddag är det dags för gymet igen och ett pass axlar, bröst och triceps. Evetuellt så skiter jag i triceps för de fick sig en rejäl omgång på Cirkelfysen och det var precis till dess som den hemska träningsvärken efter TMI:n hade hunnit släppa i dem.. Så de har inte fårr vila så mycket förra veckan. :S

Funkar fortfarande inte att ladda upp kort från mobilen. Uppdaterade ju appen och sedan dess har det inte fungerat. Tror jag måste uppdatera min iphone, inte gjort det på hur länge som helst.. Får ta tag i det någon dag.. Bjuder istället på en väldigt söt bild! :)


So you know! ;)


Hoppas ni får en fin tisdag! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. Typiskt! Hoppas att det går över snart...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, brukar gå över på ett par dagar så hoppas det denna gång också. :)

      Radera