- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 26 november 2012

Träningshelg! :)

Gomorron!

Den här helgen har jag tränat ordentligt. :) Så mycket så jag inte hunnit uppdatera här alls faktiskt. ;)

Började lördagen med att knalla den vanliga rundan med Lilleman innan det var dags för frukost och städ i vanlig ordning. Hann vila mig en lten sund innan det var dags att ge sig ut på ett cykelpass igen. Hade köpt skoöverdrag till dagens pass för att inte frysa om fötterna lika mycket som förra gången. Tror ni de passade mina skor? Nej, fick klippa en massa i dem för att det skulle fungera. Ett jäkla slit innan jag kunde ge mig iväg.

Blev ett skönt och tufft cykelpass denna dag i strålande höstsol. Så underbart! :) Körde en runda som jag varit sugen på länge nu och det var riktigt fint ute på landet. Många branta backar var det som jag fick kämpa rejält i för att ta mig upp (självklart sittandes). Jag upplevde att det var mycket mer uppför än nedför men när jag sa det till min sambo så var han snabb att påpeka att det är omöjligt när man startar och stannar på samma ställe. Då har man cyklat precis lika mycket uppför som nedför. Det här vet jag ju men lutningarna kan skifta mycket vilket gjorde att jag upplevde det som jag gjorde. :)

Började frysa om fötterna även denna gång men det var inte lika illa. Först när jag var hemma igen så hade de blivit stumma (sådär så man inte känner att man har några när man hoppar av cykeln. ;)) så rundan var nog exakt så lång som jag klarar i dessa temperaturer. Körde hela rundan utan att stanna till och vila mig någon gång och försökte hålla ett ganska bra tempo hela vägen vilket jag tycker att jag lyckades med. Totalt blev rundan 54,3 km och snittempot 25,54 km/h och det är jag riktigt nöjd med. :) Känner att jag börjar uppskatta cyklingen nu och det var riktigt skoj denna gång. Tyvärr så kommer vintern med minusgrader till nästa helg så detta var säkerligen sista cykelpasset för i år. :(

Här är rundan jag cyklade. :)

Efter avslutat cykelpass och en lång varm dusch så blev det en myslunch med Peter innan vi tog en liten tur till en hundaffär och shoppade lite mat och gott till Leon. Hittade även nya ullstrumpor där som jag köpte. De var dyra så jag hoppas de är bra. ;) På kvällen var vi på kundmiddag med god mat och trevligt sällskap. :)

Söndagen började jag med att knalla vanliga rundan med Lilleman innan jag satte igång med tvätt och veckans matlagning. Efter detta var det dags att köra ett litet löppass igen. I början så var foten stel och det ömmade, hade svårt att hålla steget. Men så fort foten blev varm så släppte allt och det gick att springa som vanligt, kände inte ens av foten. :) Det var så skönt att vara ute och alla endorfnerna gjorde att det både gick lite för fort och blev lite för lång runda. ;) Det är dock lättare att hålla steget när det går lite fortare än jogg och sen kunde jag inte låta bli att länga på rundan bara lite. ;) Totalt 8,34 km i snittempo 5:23 min/km. Hade inga känningar efteråt så det gjorde nog inget att passet blev som det blev. Ordentligt med balsam för själen var det garanterat. :)

Efter lunch så åkte jag och Peter (som btw både jobbat på huset både lördag och söndag på förmiddagarna) ut till vårt hus och kollade. Nu är det nästan klart på utsidan, inte mycket saker kvar att göra. Så himla fint det blir! Jag är så sjukt imponerad av hur duktig Peter är och vilket hästjobb han gör med huset. Kommer bli helt perfekt! :D

Bloggers skitapp gör så att det inte går att ladda upp bilderna jag tagit.. En hade jag dock lagt upp på FB så den kan ni få se. :)


Huset från baksidan. :)

På eftermiddagen gick jag på cirkelfysen i vanlig ordning. Blev ett tufft och roligt pass som vanligt, ett perfekt sätt att avsluta söndagen på. :) Förra veckan blev det 21 tränade timmar och en jäkla massa variation. Me like! :)

Klicka för större.

I eftermiddag är det dags för ett spinpass igen, det ser jag fram emot! Ha en underbar måndag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar