- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 15 november 2012

Hur tänker folk???

Som ni vet så har jag fått en hel del kommentarer om min "skadliga" träning och "osunda" (dvs inte kakor varje dag) matval under en lång tid. Idag var det dags igen kan man väl säga.. Värsta någonsin kanske!?

I eftermiddags satt jag lycklig i fikarummet och smaskade på mina underbart goda egenrostade cashewnötter (som jag längtat efter sedan lunch btw). In i rummet kommer en (bitter??) gubbe och stannar bredvid mig. Han tittar kritiskt ner i min burk med nötter och säger; "Men stackare, vad äter du för äckligt?". Jag sätter nästan nötterna i halsen! Va fan, tänker jag och svarar; "De är cashewnötter och de är goda". Då säger gubben (med en stor sockerbomb i handen): "Men lilla vän, gå och köp dig något gott istället". Jag svarar att jag tycker om nötter och absolut inte äter de ofrivilligt. Han säger då att han tycker SYND om mig. Nu blir jag riktigt förbannad och säger till honom att han inte behöver kommentera vad jag äter eller inte äter för jag gör inte det med hans fikaval. Han säger då IGEN att han tycker SYND om mig. Nu får jag verkligen bita mig i tungan.. Svarar (nu något drygt) att det inte alls är synd om mig, jag väljer vad jag äter själv och de är ingen som tvingar mig till något. Då skrattar gubb(jäveln?) åt mig. Om blickar kunde döda säger jag bara!!

Fy fan!! Hur står de till i huvudet på en del? Jag behöver nog inte säga att jag inte satt där speciellt länge till..

SYND om mig? Jag undrar vem det är synd om egentligen? Han som ger sin kropp en insulintopp (och dal) som Mount Everest eller mig som ger min kropp bränsle som gör den glad och stark?? Än är inte den sista idioten född säger jag bara! Gahh!!

6 kommentarer:

  1. Nej, blickar kan inte döda.
    Kostvanor kan döda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tar han nog kål på sig själv snart då! ;)

      Radera
  2. Jag förstår dig till 10000%. Vilken surgubbe! Och så otroligt respektlöst att kalla någon annans mat för äcklig! Må han sätta sin sockerbomb i halsen. Stå på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag skulle aldrig komma på tanken! Inte ens om min bordsgranne åt surströmmming (som luktar sjukt illa enligt mig) skulle jag säga något. Eventuellt hålla andan i smyg för att kunna äta men inte visa något för denne. Smaken är som baken!

      Jag står på mig! Tack! :)

      Radera
  3. Trillade in här när jag sökte nätet efter bilder på scott-curl! =) Jag håller med dig i det där, jag äter inte socker å sånt alls. Å folk blir fan provocerade av att jag tackar nej... De är ju inget att bry sig om, men man blir trött på dem ibland! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul! :)

      Jag förstår faktiskt inte varför de blir provocerade!? Men som du säger, inget att bry sig om. Men de kan ju skita i att kalla de jag stoppar i mig för äckligt åtminstone. ;)

      Radera