- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 30 november 2012

Löpning och gymet

Gomorron allihopa!

Det blev en bra dag igår på Länsstyrelsen. Mycket intressant info och dikussioner oss kommuner emellan. :) På vägen hem så frös jag något sjukt mycket trots vinterjacka, tjocka vantar och högt tempo i gången. Hade tänkt att ge mig ut på en löprunda så fort jag kom hem då jag var tidigare än vanligt och Peter och jag hade bestämt dejt på gymet vid fem. Eftersom jag frös så mycket var dock inte sugen speciellt stort, sen visste jag också att det skulle vara rätt halt ute.. Väl hemma så bestämde jag mig ändå för att köra en liten runda och bytte om och gav mig iväg (fullt utrustad i vintermundering). Det kändes inte det minsta i foten och endast lite i vaden denna dag. :) Jag sprang i ett lugnt tempo, både för halkrisken (inga dubb) och trötta ben efter onsdagens grispass. Bitvis hade de sandat eller saltat kring slingan men på vissa partier var det ren isgata. Kände mig som Bambi när jag trippade fram på den hala asfalten. Det var ju omöjligt att se vart det inte var sandat eller saltat heller eftersom det var så mörkt ute. Fick dock snart upp värmen och en skön eftermiddagsrunda som gav mig en massa energi. 7,2 km blev det och ett snittempo på 5:39 min/km.

Väl hemma igen så bytte jag om lite snabbt och sedan gick jag och peter till gymet för ett rygg-, biceps och magpass. Övningarna jag körde igår var:

Rygg
Breda latsdrag 4 set
Pull ups (som chins fast med smalt omvänt grepp) 4 set
Hantelrodd ståendes i plankan 4 set
Lutande pull ups 4 set
Ryggresningar 3 set

Jag ska försöka få min man att ta kort på de nya övningarna för det är svårt att förklara dem. :)

Breda latsdrag


Pull ups

Biceps
Hantelcurl 4 set
Stångcurl i cc 4 set

Mage (förutom alla plankövningar)
Mördarbänken raka 2 set (många reps)
Mördarbänken sneda 2 set (många reps)

Efter avslutat gympass blev det mys framför TV:n och jag somnade som en stock ganska skapligt. :)

Imorse var det dags att ge sig ut på morgonrundan med Lilleman som vanligt. Letade febrilt efter mina påtagbara dubb (som jag brukar ha när jag går) men hittade bara en så jag fick ge mig ut utan till slut. Gick rätt bra ändå att knalla ändå och jag höll bara att drutta på rumpan en gång under rundan. ;) Kunde dock hålla snabba höga snittempo som jag brukar på mina 11,5 km. :)

I eftermiddag blir det träningsvila och storhandling. Efter detta fredagsmys framför TV:n. Det ser jag fram emot mycket (fredagsmyset då, inte handlingen ;)). Hoppas ni får en fin fredag! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar