- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

söndag 18 november 2012

Äntligen lite träning utomhus (med tårna som insats)

Hej allihopa!

Leon var riktigt sjuk sen i fredags. Kräktes hela dagen. :( Tyvärr upptäckte jag inte spyorna från torsdagsnatten förrän efter han fått sin frukost. :( När hundar får influensa som kräk och/eller diarré så ska de fasta ett dygn vilket brukar lösa problemen. Även om han fick upp frukosten igen så ska fastan vara ett dygn när magen får vila helt. Så ingen kvällsmat för lillen eller frukost igår morse. :( Han kräktes inget under lördagen sen så igår eftermiddag fick han mat igen. Dock inte sitt vanliga torrfoder utan mat som är bra för magen, kokt torsk och ris. De var mums tyckte Leon. ;)

Imorse hade han fått behålla sin mat och var pigg och glad. Efter vår vanliga morgon pw på 11,5 km så fick han åter ett mål torsk och ris. Ikväll ska vi försöka med hans vanliga mat igen. Hoppas det går bra! :)

Jag bestämde mig för att cykla sen igår. Klädde på mig rejält och gav mig iväg. Det gick riktigt bra och det var bra mycket jobbigare än spinningen med en hel del motvind och branta backar. Alltså en del var så branta så de var sjukt! En riktig utmaning att sitta ner och trampa hela vägen. Min chef (som är cyklist) säger att riktiga cyklister sitter ner hela tiden så jag ville inte va sämre. ;)

Jag kände redan efter en mil att jag började frysa rejält om fötterna, detta trots tjocka skor och tjocka ullstrumpor. Det räckte tydligen inte. Frös bara mer och mer eftersom så jag valde att styra hemåt istället för min tänkta runda efter ca 2 mil. Nu kom en annan cyklist ifatt mig, en trevligt kille. Vi höll sällskap ca 1,5 mil och pratade, mycket trevligt och fick mig att glömma fötterna lite. När vi åter va i Linköping igen valde jag en omväg hem, nu ensam igen. Efter 4 mil kunde jag inte stå ut längre, fötterna var helt bortdomnade. Efter 4,4 mil var jag hemma igen och fick duscha fötterna varma. Höll ett snitttempo på strax över 25 km/timmen vilket jag tycker är bra med tanke på alla backar och att jag är ovan. Cyklade ju även halva sträckan i stan och där är de omöjligt att få upp tempo och flyt med mycket stopp vid rödljus och vejande för gångare. :(

Nu har jag lagat mat och i eftermiddag väntar ett pass cirkelfys igen. Har fått med mig Peter denna gång, ska bli kul och se vad han tycker. :)

Bjuder på en bild på lilla sjuklingen i fredags kväll. Så ömklig han var mitt lilla hjärta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar