- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 16 november 2012

Gymet, crossen, foten & hunden

Gomorron allihopa!

Blev gymet för mig sedan igår och ett pass rygg, biceps och mage. Tro de eller ej men jag var stark! Låg på samma vikter som förra veckan trots onsdagens monsterpass! :) Jag fick kämpa lite hårdare men eftersom mitt pannben nu blivit (ännu) hårdare var det inga problem. ;)

Körde ett högt tempo och med musik (Peter var sen) i öronen så gick det ännu bättre. Bra substitut för en peppande partner. ;) Efter avslutad styrka så tänkte jag gå hem men när jag gick förbi konditionsrummet blev jag sugen.. Crosstrainern stod där och kallade på mig. ;) Jag var ganska stressad tidsmässigt men tänkte att en 10 minuter gör ju ingen skillnad och satte igång. Det blev 10 högintensiva minuter på crossen, 3 km på 10 min och jag fick både flås och svettades en massa. Så skönt! :) Benen kändes ganska möra efter onsdagen men det gick bra ändå. Förutom möra ben och en sjuk träningsvärk i underarmarna (de tränar jag ju sällan så det är förståeligt) så har jag inga krämpor efter onsdagen. Tack kroppen för att du är så stark! :)


Kom Camilla kom! ;)

Imorse var det upp tidigt i vanlig ordning och kanlla med Lilleman. När jag åter var hemma och gick in i vardagsrummet så såg jag att Leon han kräkts flera gånger på mattan (såklart!!). Stackarn! Märkte inte alls av att han var dålig under prommisen, inte var han varm om nosen heller. Lika pigg och glad som vanligt. Troligtvis stoppade han i sig något olämpligt ute igår (han äter tametusan allt som går att äta som han kommer över) som slog tillbaka på honom. Förhoppningsvis har han fått ur sig allt nu för han verkade som sagt lika pigg som vanligt!


Sweetpie! :)

Foten känns riktigt bra! Typ ingen svullnad alls på morgonen när jag vaknar utan endast lite på eftermiddagen om jag varit dålig med att ha foten högt framför datorn (blir rätt jobbigt och sitta med benen på en stol heela dagarna ;)). Jag kör min rehab, varje dag balansplatta 8 min/fot och sedan tåhävningar och töjning varannan dag. Känner mig stark när jag kö tåhävningar och desamma gällande balansen. Dert skiljer sig inte så mycket mellan fötterna. Den stukade är inte alls så instabil som den skulle kunna varit. Hoppas verkligen jag är på bättringsvägen gällande nerven också. Har inte provat att jogga på foten än utan väntar till i helgen (troligen söndag om jag kan hålla mig ;)) innan jag provar några steg (helt enligt kiropraktorns ordination). :)

Hoppas ni får en fin fredag!! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar