- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 29 november 2012

Jag är stark!

Gomorron allihopa!

Jäklar va jag körde igår på grispasset. Det var det tuffaste hittils och jag var helt klart starkast hittils. :) Jag bröjade med att springa 3 km i 5:20-tempo på bandet innan passet. Kändes inget i foten men lite i vaden. Gillar inte löpband nu heller känner jag, rädd att trampa snett. :(

Vi fick besök från Uppsala igår på passet, han brukade tydligen gå på TMI där. De har inte uppdelat grund, fortsättning och intensiv som oss (och därför är inte passet i närheten som så hårt som ett intensivpass såklart) och vår ledare Kenneth försökte förklara att hans pass inte är enligt riksstandard utan mycket hårdare. Jag stod brevid och intygade på rejäl gristräning. Killen ville fortfarande köra! :)

Annorlunda upplägg denna gång. Två block om 8 minuter (istället för 12 som vi brukar ha) med högintensiva tunga övningar men en minuts vattenpaus mellan (inte dricka annars!!). Därefter skulle vi köra 50 armhävningar + 50 kettlebellswing + 50 tuck jumps på tid. Maxtiden var 10 min. Jäklar va jag körde! Ett jäkla tempo och lyckades med bedriften att klara de hela på strax över 4 minuter och kom först i hela gruppen (vid det här laget så hade Uppsala-bon lagt ner tempot rejält och såg ut som han skulle dö). Eftersom jag var klar innan alla andra så körde jag sit-ups till de andra var klara (på mitt eget intiativ ;)).

Efter detta så var det dags för högintensiv och tung kontion i form av stående cykel (med högsta motstånd), rodd, skidmaskinen och burpees. 1 min på varje station och två varv. :)

Jag kände mig sjukt stark igår och även om många övningar var nya så gjorde jag bra ifrån mig. Jag börjar fatta vinken och kroppen är med mig! Sjukt kul eftersom jag älskar den här träningen! Finns inget annat så kommer i närheten av att vara så jobbigt och ge så mycket endorfiner. :D


11,5 km morgonprommis imorse som vanligt, nu ska jag till Länsstyrelsen på utbildningsdag igen. Dags att knalla ut på alla oplogade igenfrusna knögliga gator. Skit-kommun som inte plogar gångvägarna innan de fryser på!! :(

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar