- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

söndag 5 december 2010

Gårdagens pass och dagen som kommer..

Glömde totalt bort att skriva sen igår.. Rygg-och magpasset gick iaf jättebra. :) Tog i för kung och fosterland och har ordetlig träningsvärk i hela ryggen och magen idag. :) Ordentlig magträningsvärk är svårt för mig att få eftersom jag tränar så ofta så jag måste gjort ett extra bra jobb igår. Me like! :) Övningarna jag körde var:

Rygg
Chins med smalt grepp 4 set
Korsryggen i maskin 4 set
Latsdrag 4 set
Rodd 4 set
Enarmsrodd med hantel 4 set

Mage
"Mördarbänken" höga situps 4 set varav 3 med viktskiva (minst 20 rep/set)
"Mördarbänken" crunches 4 set varav 3 med viktskiva (minst 20 rep/set)
"Mördarbänken" sneda situps 1 set (20 rep/sida)
"Mördarbänken" rotation med viktskiva 3 set (100 rep/set)
Diverse övningar från golvet (50 rep/set)

Efter styrkan blev det banan och protein och sedan 70 min spinning. Körde extra hårt och det kändes med all träningsvärk i benen kan jag lova. Älskar att utmana mig själv och pressa mig till max! :D
Blev bjuden på hembakta lussebullar och kakor efter passet av han som jobbar i receptionen. De var till personalen men han var så go så jag fick också. :) Snill kille va? Han är bagare så jag kan lova att det smakade! Lussebullarna var med mandelmassa och socker på och de absolut godaste lussebullarna jag ätit i mitt liv! :)

Det blev lunch på McDonalds med min sambo sedan, Megamenyn för mig som vanligt. ;) Annars så åt jag en jäkla massa godis och chips igår och sedan pizza till kvällen. Vägde mig innan jag skulle sova och då hade jag gått upp 3 kg! Ha ha! ;)

Nu har jag varit ute med Lilleman på vår vanliga morgonprommis och ätit frukost. Behöver plugga lite idag men jag är rätt trött (åt extra frukost idag eftersom jag var extra hungrig, blir alltid så efter en svullodag som igår) nu, ska nog vila nån timme innan jag börjar så jag fattar nåt. ;) Hann med mer skolarbete än väntat i fredags så jag har inte jättemycket jobb idag så då kan jag gott skjuta på det ett tag. Svårt är det jag ska göra också så de är bra om jag är pigg och allert. :)

Idag blir det eventuellt så att jag kör ett pass för kommande vecka, har mycket i skolan i veckan som kommer så de blir tight med tid att hinna tre pass innan nästa helg.. Jag tror jag fixar de om jag kör ett av dem idag, annars får jag väl träna hela nästa helg istället. Inte hela världen men de är som sagt skönt att kunna välja o va ledig på söndagen om man vill. Men om ja tränar beror på hur motivationen är idag och det återstår att se. :) Dags att vila en stund. Ha en underbar söndag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar