- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 9 december 2010

Tufft konditionspass

Igår var det full rulle hela dagen med skola och sedan plugg ända fram till sju på kvällen. Orkade helt enkelt inte skriva efter det..

Började dagen med den vanliga morgonprommisen. Igår hade jag tänkt att gå upp tidigare för att hinna gå med Lilleman innan spinningen kl 07 men jag orkade helt enkelt inte att gå upp 04 när jag inte behövde.. Istället sov jag till 05 och gick med Lilleman lite senare. Bestämde mig för att gå till gymet istället och köra ett konditionspass på maskinerna.

Började med löpning 3 min i väntan på crosstrainern. På crossen stod jag sedan i 40 min i ett riktigt högt tempo med ordentligt motstånd. Samma takt och motstånd som när jag kör mina 20 min efter styrkan.. Det tog kan jag säga! Efter hoppade jag direkt på löpbandet och sprang ytterligare 20 min. När jag var klar var jag totalt färdig, länge sedan jag var så här trött. 63 min kondition känns betydligt mycket tyngre när man står/springer på en maskin än när man tränar kondition i grupp. Det är iaf min åsikt. Kan bero på att jag tyckte det var rätt tråkigt att köra kondition på det här sättet, i grupp så får man mer energi på något sätt. Helt klart något jag föredrar! Men tar man sig inte upp ur sängen får man ta smällen, haha. ;)

Nu är det dags att plugga lite och sedan blir det skola och seminarium på eftermiddagen. Hemma sent ikväll, inget vidare.. :( Imorn är de dags för ett styrkepass igen, så kul!! :D

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar