- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 16 december 2010

Gigantiska vader och synliga ådror överallt

Det har varit mycket de senaste dagarna.. Jag tränade iaf bröst, biceps och mage i tisdags och det gick jättebra. Blev ett pass på 1,5 timme med efterföljande kondition. :) Igår hade jag vilodag då jag var i skolan heela dagen. Forstatte plugga när jag kom hem också.. Snacka om att jag somnade som en stock efter kvällsprommisen med Lilleman. ;)

Idag har jag tränat igen och det var dags för ben. Det gick riktigt bra idag och jag gjorde några PB. :) Övningarna jag körde var:

Ben
Knäböj 4 set PB
Utfall med hantlar 4 set
Legcurl 8 set PB
Insida lår i "gynstolen" 4 set PB
Benpress 4 set

Om ni undrar varför jag aldrig kör koncentrerad vadträning så är det för att jag har gigantiska vader ändå. Helt sjukt stora ska jag ta och meddela, de ser nästan ut som låren, haha. Är jättestark i dem och känner INTE att jag vill att de ska bli större, därför undviker jag att träna dem mer än det som blir i andra övningar och konditionen. Har hört att många har svårt att bygga vader så jag får väl vara tacksam att jag fötts med stora, haha. ;) Jag har haft häst hela min uppväxt också, troligtvis har all ridning bidragit till deras storlek också. Vill ni ha stora vader så rid med andra ord! ;)

Efter styrkan så blev det 20 min crosstrainer. Hjärtat fick sig en ordentligt omgång kan jag lova! :)

Jag har märkt att jag bara får mer och mer synliga ådror. Jag funderar på hur ådrig man kan bli, haha?! Har inte gjort av med mer fett på sista tiden men upptäcker hela tiden nya ådror. :S Har praktiskt taget över hela kroppen nu. Inte många överallt men några syns på många ställen..

Nu har jag pluggat klart för dagen och ska lägga mig framför TV.n och vänta på att mina smabo ska komma hem så vi kan äta. Imorgon är det att gå upp innan fyra igen för att hinna gå innan skolan. Har bara en lektion imorn iaf, det känns skönt. :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar