- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 15 mars 2011

Orolig

Hallå!

Har varit lite dålig på att uppdatera de senaste dagarna men har haft mycket för mig och en konstant oro i kroppen för saker som gäller vår uppsats..

I lördags så blev det i alla fall den vanliga träningen med efterföljande lunch med mamma och kafferep hos min kära vän som nyligen fått en bebis. Kvällen var lugn hemma framför melodifestivalen med godis och pizza. :)

På söndagen hade jag gått upp 4 (!) kg sedan lördagen, de ni! Fattar ni hur mycket jag trycker i mig då? Ha ha! ;) Umgicks hela dagen med Lilleman och min sambo. På eftermiddagen så sprang jag faktiskt första gången på riktigt länge utomhus. Jag har ju som sagt problem med ett knä så jag har ju inte kunnat springa så mycket. Sprang i alla fall i spåret där det är mjukt och endast 4 km. Kände mig riktigt stark i benen och kände inte av knät det minsta. :) Jäkla runkeeper funkade ju inte så jag fick hålla koll på tiden med den vanliga klockan. Passet tog ca 18 min (17 och någonting men eftersom jag inte hade koll på sekunderna så säger jag 18 min) vilket jag är nöjd med som mitt första pass. :)

Igår skulle det vara vilodag men det blev en jäkla massa knallande. Först vanliga rundan med Lilleman och sedan till min uppsats partner. Därifrån gick vi genom hela stan till ett bibliotek i utkanten och sedan hela vägen hem igen. Lilleman var såklart med. Totalt så tog allt knallande (förutom morgonrundan..) 1,5 timme! :S Jag får ändå räkna det som vilodag eftersom jag inte körde någon tuff styrka eller kondition i alla fall. Nu ljuger jag lite.. Körde ca 20 min med magrollern igår eftermiddag.. Får sådan sjuk muskelkontakt med den så jag har bestämt mig för att köra den varje vecka från och med nu. Det känns i maggen nu kan kan jag lova, o värre lär det bli framåt kvällen. ;)

Nu på morgonen så har jag varit ute med Lilleman och tränat. Det blev biceps och bröst på gymet idag. Passet gick inget vidare, jag kände mig svag.. Kan ha och göra med att jag tränat väldigt hårt förra veckan. 7 hårda pass på sex dagar och sen allt knallande igår.. Tog mig i alla fall igenom passet och lär nog känna av det imorgon. Konditionen blev 20 min crosstrainer.

Nu är det dags att börja jobba med uppsatsen. Idag måste allt lösa sig för oss så jag blir av med den här oron.. Känns inget vidare att inte ha full koll på situationen..

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar