- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 17 mars 2011

Rygg, baksida ben och löpning

Hallå!

Idag är det en bra dag! :) Igår löste sig det mesta med uppsatsen så nu är det bara att tuta och köra helt enkelt. :) Det är bara upp till oss nu att hinna i tid, känns skönt att slippa oroa sig över andras deltagande som man inte kan styra över. Nu har vi i alla fall fått till två intervjuer och det är bättre än inget. :)

Spinningen igår gick verkligen kanon! Kände mig väldigt stark i benen och kunde verkligen köra ett ordentligt intensivpass. :) Idag är det ryggen och baksida ben som fått stryk nu på morgonen. Passet gick bra och jag hoppas på träningsvärk imorgon. På tal om det så har jag fortfarande sjukt ont i magmusklerna! Tredje dagen nu med denna ljuva smärta. Om ni inte har en magroller så köp en säger jag bara! Den tar så sjukt bra. :)


Så här ser det lilla underverket ut! Finns flera i olika design men denna kan köpas på Stadium och är från Casall. :)

Övningarna jag körde idag var:

Rygg
Chins med smalt grepp 3 set
Ryggresningar 4 set
Latsdrag 4 set
Rodd 4 set
Enarmsrodd med hantel 4 set

Baksida ben
Legcurl 12 set
Liggande vid ribbstolen med viktskiva 4 set/ben*
Raka marklyft 3 set

* Man ligger med fötterna högt upp i ribbstolen helt rak i kroppen (man har ribbstolen typ vid sulornas slut på skon) och lyfter sedan det ena benet och höften upp och ned utan att sjunka ihop med kroppen. Viktskiva kan man använda om man vill och då har man den liggandes på magen och över höfften på den benet man tränar (alltså det som man inte för upp och ned). Lite svårt att förklara.. Här är en bild jag hittade:


Fast jag brukar ligga med foten ett snäpp högre i ribbstolen. Viktskivan håller jag lite i med händerna så den ligger still. :)

Efter styrkan blev det 20 min på löpbandet i ett högt tempo. Nu är jag trött i kroppen kan jag lova. :)

Nu är det dags att börja jobba med uppsatsen. Ha en bra dag allihop! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar