- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

söndag 27 mars 2011

Träningshelg! :)

En rktig träningshelg har det varit för min del. :) Igår blev det 15 km morgonprommis och 70 min spinning. Spinningen gick bra förutom en gnagande kramp i vaderna, hade troligtvis drucit för lite vatten innan. Vanligtvis så kör jag ju styrketräning i en timme innan spinningen och då häller jag ju i mig en liter vatten innan konditionspasset. Det hann jag inte riktigt med igår, blev bara ett glas berocca och lite mjölk till gröten och proteinet. Det räckte inte! Nästa lördag ligger ju passet som vanligt så då behöver jag inte ora mig för det i alla fall. Tack F för att du ställde upp och höll passet fast det inte skulle vara igentligen. :)

Idag började dagen med 13 km morgonprommis innan jag och F åkte ut till skogen och sprang 5,5 km. F hade lite problem med sin vad så vi fick gå lite ibland men det var en riktigt skön runda i solen. Blåste perfekt mycket och passet gjorde gott. :)


En bild F tog innan vi sprang iväg! :)

Det blev lunch ute för mig och min sambo idag och sedan så la jag mig och vilade en timme. När jag vaknade så var jag oförskämt pigg igen. Vi åkte ut till Tinnerö för att gå med hunden och då tänkte jag att jag ändå kunde ta en löprunda igen när vi ändå var där nu när jag var så pigg. Så jag sprang igen, 5,64 km blev det i rejäl motvind. Vädret var inte lika bra som på morgonen. Det var nästan så jag stod still på vissa ställen, så mycket blåste det! :S Tiden blev i alla fall ok, 28,58 min (med tanke på motvind och tidigare aktiviteter under dagen).

Jag har haft problem att äta ända sedan lördag lunch. Jag blir helt sjukt mätt långt innan jag brukar och kan inte äta mer helt enkelt. Det är lite oroväckande när det gäller mig som verkligen älskar mat och aldrig har problem att äta. Brukar vanligtvis alltid känna att jag kan trycka i mig lite till när jag ätit upp en stor portion.. Och idag har jag ju rört mig så mycket med.. Hoppas det går över tills imorgon, finns inget värre än att känna sig spymätt varje gång man äter.. :(

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar