- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

söndag 6 mars 2011

Vasaloppsspinning

Nu är Vasan avklarad. Passet gick riktigt bra även oom jag sovit endast 4 timmar på natten och gått morgonprommis med Lilleman innan. Vi var ute redan vid fem imorse för att hinna gå, kortade av rundan lite till 11,5 km då jag kände mig nästan bakis efter sockerchocken igår.. Frukosten idag var lite större än vanligt, gjorde gröt på 1 dl havregryn och 1 dl råggryn samt kruskakli. Förutom detta så drack jag proteinpulver. Kändes som jag skulle spricka när jag gick till gymet strax efter sju imorse.


Här körde vi idag. Bilden är tagen av min favvointruktör innan vi alla kom dit.

Kl 08:00 åkte vi iväg och sedan var det fullt ös medvetslös i 3 timmar och 52 min då vinnaren gick i mål, Jan Brink. Eller egentligen var det nog jag, kände att jag tog honom på upploppet, haha! ;) Under passet så åt jag två bananer och drack protein. Vi blev bjudan på blåbärssoppa och kaffe också så det drack jag också. Detta tillsammans med fruksosten täcker inte ens upp min morgpnprommis så det är verkligen helt otroligt va vår kropp är kapabel till måste jag säga. Ligger fortfarande ca 1000 kcal minus bara från träningen idag fast jag ätit en massa sedan jag kom hem. Känns skönt att ha gjort detta men det är inget jag skulle vilja göra varje vecka om vi säger så. Är sjukt sliten i kroppen nu för jag körde tungt hela passet. Har sovit en timme på eftermiddagen för att ta igen lite sömn från inatt men känner mig ändå trött.

Känner mig ganska snuvig nu så jag hoppas inte jag blir sjuk efter monsterpasset idag.. Det vore riktigt trist och åka på en förkylning. Ska trycka i mig en massa c-vitamin och hoppas på det bästa. :)

Nu blir det TV tittande hela kvällen. Runt sju, halv åtta kommer min sambo hem från sitt fiske. Då blir det kvällsmat och då menar jag hämtmat. Orkar verkligen inte laga något ikväll, haha! ;)

Hoppas ni haft en underbar söndag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar