- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 3 mars 2011

På söndag smäller det!

Kl 08:00 börjar Vasaloppet och det ska jag också köra- på spincykeln! Vi kör tills de första går i mål ca 4 timmar. 65 personer är vi som ska köra tillsammans, ska bli riktigt skoj! :) Har aldrig provat att spinna en riktigt långkörare så detta kan bli intressant. Ska testa mig själv och se hur hårt jag orkar köra. Har funderat en del på att skaffa mig en riktig tävlingscykel till våren så jag kan cykla ute så detta kan ju vara en bra start tänkte jag. :) Har ändrat om mitt träningsschema denna vecka så att jag kan vara helt ledig på lördag och bara äta och vila upp mig innan monsterpasset på söndagen. Hade först tänkt att köra som vanligt vilket skulle innebära att Vasaspiningen skulle bli mitt sjätte pass i rad... Sen tänkte jag efter lite och insåg att det inte är något vidare att köra ben och ett tufft spinningpass dagen innan om jag ska vara någelunda fräsch i benen på söndagsgmorgonen.

Veckan ser alltså ut så här:

Måndag:
Morgonprommis 13 km
Prommis till och från min uppsatspartner: 2 x 3,5 km

Tisdag:
Morgonprommis 13 km
Bröst & Biceps
20 min crosstrainer

Onsdag:
Morgonprommis 13 km
70 min intensiv spinning

Torsdag:
Morgonprommis 13 km
Rygg & Ben
20 min crosstrainer

Fredag:
Morgonprommis 13 km
Axlar & Triceps
20 min kondition

Lördag:
Morgonprommis 13-15 km (har inte bestämt mig hur långt än)

Söndag:
Morgonprommis 13 km
Vasaloppsspinning 08:00 (ca 4 timmar)

Idag blev det alltså rygg och hela benen. Kunde inte skjuta på benpasset om jag nu skulle få någon träningsvärk. Var tvungen att köra dem lite grann denna vecka även om de kommer få sig en rejäl omgång av all spinning. Får sån jäkla träningsvärk nästa vecka om jag inte kört åtminstone lite tung styrketräning.. Körde dock mycket mindre än vanligt endast knäböj, legcurl, gynstolen och utfall för att minimera risken för träningsvärk och inte överbelasta benen. Ryggen körde jag som förra veckan och riktigt tungt med superset även denna gång. Gick helt ok men var rätt trött efter passet då både rygg och ben är stora muskelgrupper som tar ut en lite extra. Efter styrkan blev det 20 min på crosstrainern i högt tempo. Hade tänkt löpa lite men det fanns inga löpband lediga.. Vi får se imorgon. :)

Hoppas ni får en underbar dag! Själv ska jag ta och plugga lite nu.

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar