- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 17 oktober 2013

Screw recommended serving size!

Gomorron!

Imorse var det dags för arbetsveckans sista morgonjogg. Eftersom Leon måste vara hemma idag då Peter åker bort så fick han följa med på slutet av rundan istället. Detta upplägg var inte ultimat för en annan då det alltid tar ett tag innan benen vaknar så här tidigt på morgonen. Efersom det oftast tar längre tid att springa med Leon (men kissepauser osv) och därmed lugnare tempo så hinner kroppen bli ordentligt varm innan rundan på egen hand där benen (som oftast) pinnar på rätt bra. Denna morgon skulle jag börja själv och benen var trötta och tunga. Kände mig som en snigel när jag långsamt tog mig runt 7,5 km på egen hand. Väl hemma hämtade jag dock en övertaggad hund (sprang du iväg UTAN MIG matte?) som verkligen var på G denna morgon. Detta passade ju ypperligt då benen nu hunnit vakna och var pigga. Tror denna runda kan varit vår snabbaste tillsammans någonsin. Leon sprang på som bara den och var superstark! :) Totalt blev morgonens pass 14 km.

I eftermiddag är det dags för ett rygg- och rumpapass med coach Klint. Hoppas på bra styrka efter gårdagens gymvila. Veckans matlådor borde bidra lite till styrkan kan man tycka. Dietmat för en träningsnakoman kan man väl säga! ;)

Kryddig köttfärslimpa med stark paprikasås, potatis och broccoli. #mums
Om någon skulle tycka att det ser lite ut så kan jag meddela att locket fick pressas på med våld! ;)



Hoppas ni får en fin torsdag! :)

Kram C

1 kommentar: